صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۳۹

افسر سعودی تروریست است یا دکتر مسعود سلیمانی!

7 صبح جمعه به وقت محلی و عصر جمعه به وقت ایران بود که خبر رسید، یک عضو نیروی هوایی سعودی به نام «محمد سعید الشمرانی» که به منظور آموزش‌های نظامی در آمریکا به سر می‌برد، چهار نفر را در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در ایالت فلوریدا به ضرب گلوله به قتل رسانده و هشت تن دیگر را زخمی کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این واقعه در «پایگاه دریایی هوایی پِنساکولا» رخ داد و به دنبال آن افسر سعودی به ضرب گلوله‌های نیروهای آمریکایی کشته شد. این پایگاه نظامی حدود ۱۶ هزار نظامی و ۷۴۰۰ کارمند غیرنظامی دارد و روز جمعه پس از این حادثه برای ساعاتی قرنطینه شده بود.
آن طور که رسانه‌های سعودی نوشته اند، این دانشجوی افسری عربستانی در حال فراگیری علوم هوایی در آمریکا بوده است. انگیزه این حمله هنوز مشخص نشده اما بر اساس برخی گزارش‌ها به دنبال این حمله «ملک سلمان» شاه سعودی بلافاصله طی یک تماس تلفنی با ترامپ تلاش کرده اقدام این افسر سعودی را یک «اقدام جنایتکارانه شخصی» جا بزند که «هیچ ارتباطی با مردم عربستان و آل‌سعود» ندارد.
به دنبال تیراندازی افسر سعودی در یک پایگاه نظامی در فلوریدا به روی نظامیان آمریکایی که منجر به کشته شدن 4 تن و جراحت دست‌کم 8 نفر شد، مقامات سعودی دستپاچه شده و برای دلجویی از آمریکایی‌ها رسما به تکاپو و غلط کردن افتادند.
 
 خبر دیگری که امروز باعث خوشحالی مرم ایران شد، آزادی دکتر مسعود سلیمانی می باشد. مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی که امروز بعد از ۱۴ ماه حضور در زندان‌های آمریکا به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های دولت واشنگتن علیه ایران آزاد شد و به کشور بازگشت، اظهار کرد: مقامات آمریکایی در زندان برای اینکه دیگر زندانی‌ها به من نزدیک نشوند گفته بودند که من یک تروریست هستم که قصد داشتم در آمریکا بمب‌گذاری کنم.
با کنکاش و بررسی این دو خبر باید دولتمردان آمریکا به افکار عمومی کشور خود و دنیا پاسخگو باشند آیا دانشمندی که برای نجات مردم دنیا و کشورش تلاش می کند تروریست است یا افسر سعودی !این است حقوق بشر آمریکایی.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات