صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۱۸۸۸۵

گزارش روز/ تهدید ایران با گزینه نظامی!

«مارک اسپر» در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» درباره احتمال اعزام 14 هزار نیروی نظامی آمریکا به خلیج‌فارس و غرب آسیا، مدعی شد[...]

یادداشت: «مارک اسپر» در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز» درباره احتمال اعزام 14 هزار نیروی نظامی آمریکا به خلیج‌فارس و غرب آسیا، مدعی شد: «نیروهایی که پیش از این به این منطقه اعزام شده‌اند، بازدارندگی لازم را در برابر ایران ایجاد کرده‌اند و مانع حمله تهران به منافع آمریکا در منطقه شده‌اند.» وی در ادامه مصاحبه خود با تهدید ایران به استفاده از گزینه نظامی، اعلام کرد: «ما برای پاسخ دادن آمادگی کامل داریم و این کاملاً به رفتار ایران بستگی دارد. ایران نباید خویشتن‌داری ما را به ضعف تفسیر کند.» وزیر دفاع آمریکا مانند دیگر مقامات ارشد آمریکا گفت: «هدف نهایی واشنگتن این است که ایران به کشوری عادی بدل شود.» با ارزیابی سخنان مارک اسپر و دیگر مقامات آمریکایی به خوبی قابل مشاهده است که آنها دو هدف را پیگیری می‌کنند؛ اول اینکه آمریکا با تهدید خواندن ایران، همواره سعی در مشروعیت بخشیدن به حضور خود در منطقه دارد. واشنگتن به دنبال آن است که با ایجاد موج ایران‌هراسی، بتواند میلیارد‌ها دلار نفتی را از حکام مرتجع عربی چپاول کرده و در مقابل امنیت آنها را تأمین کند. این در حالی است که حضور آمریکا به شدت به ناامن شدن منطقه منجر شده است. ناامنی عراق، سوریه، یمن و خلیج‌فارس هم در راستای راهبرد آمریکا برای ناامن‌سازی منطقه است.
دوم اینکه مقامات آمریکا با هدف تهدید ایران به گزینه نظامی، سعی در کشاندن جمهوری اسلامی ایران به پای میز مذاکره دارند؛ هدفی که بارها ترامپ به آن اشاره کرده است. آنچه تهدید نظامی آمریکا را به واقعیت تبدیل می‌کند، قبول مذاکره مجدد با آمریکاست. بنابراین ایران با توجه به خوی استکباری آمریکا نباید هیچ‌گاه به اسم مذاکره، قدرت بازدارندگی خود را از دست بدهد. اگرچه مذاکره در سال‌های اول دولت اعتدال پشتوانه مردمی داشت؛ ولی در حال حاضر نه تنها مردم خواهان مذاکره با آمریکا نیستند؛ بلکه راهبرد مقاومت و نگاه به داخل به کشور بزرگ‌ترین خواسته مردم است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات