صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۰۰

حرف روز/ کلید واقعی کجاست؟

یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران بستن راه نفوذ آمریکا به داخل کشورمان است و امروز دولتمردان این کشور می‌دانند که با مذاکره می‌توانند سد نفوذناپذیری جمهوری اسلامی را دچار خدشه کنند[...]

یادداشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران بستن راه نفوذ آمریکا به داخل کشورمان است و امروز دولتمردان این کشور می‌دانند که با مذاکره می‌توانند سد نفوذناپذیری جمهوری اسلامی را دچار خدشه کنند؛ از این رو رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «مهم‌ترین پاسخی که جمهوری اسلامی در مقابل توطئه‌های آمریکا داده، این بوده است که راه نفوذ مجدد سیاسی آمریکا به کشور را بسته. اینکه گفته می‌شود مذاکره نکنیم، مذاکره نکنیم. یکی از موارد و ابزارهای (عدم ورود) همین جلوگیری(عدم مذاکره) و بستن راه ورود آمریکاست.»
با توجه به آثار زیانباری که از مذاکره با آمریکا متوجه منافع ملی‌مان می‌شود، باز هم عده‌ای همچنان به دنبال مذاکره هستند. حامیان مذاکره که برخی از آنها در دولت حضور دارند، پس از شش سال و اندی هنوز متوجه رفتار و نگاه غرب به نظام اسلامی نشده‌اند! در حالت خوش‌بینانه دولت با مذاکره به دنبال حل مشکلات اقتصادی کشورمان است؛ ولی روند فعلی اقتصاد و معیشت مردم گویای آن است که راه‌حل بهبود وضعیت اقتصادی، از این مسیر نیست.
در سال 1397 بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی و فقدان اراده برای حل مشکلات اقتصادی به همراه برخی سوء مدیریت‌ها زمینه را برای اثربخشی بیشتر تکانه‌های خارجی فراهم آورد و سبب شد فشارهای اقتصادی تشدید شود. در این میان، جریان‌ها و رسانه‌های ضد انقلاب با سوءاستفاده از وضعیت موجود، تلاش کردند با القای ناکارآمدی نظام اسلامی در مواجهه با معضلات اقتصادی، آن را ناشی از ناتوانی الگوی اقتصاد مقاومتی بنمایانند. بسیار واضح است که نه تنها با مذاکره و نگاه به بیرون وضعیت بهتر نخواهد شد؛ بلکه کلید واقعی حل مشکلات کشور در داخل است. معطل‌سازی کشور و نگاه به بیرون پس از شش سال، دیگر قابل پذیرش مردم نیست.
با اینکه در طول بیش از چهار دهه گذشته فشارهای غرب و استکبار جهانی علیه ملت ایران وجود داشته؛ اما بیشترین تحریم‌ها و دشمنی‌ها پس از برجام اتفاق افتاده است. در یک جمله می‌توان گفت، در هر بخشی که کلید آن ساخت داخلی است، پیشرفت کرده‌ایم؛ مانند صنعت نظامی و در هر حوزه‌ای که نگاه به بیرون بوده است، با ناکارآمدی مواجه شده‌ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات