صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۸۹۰۱

گزارش روز/ شکست همه‌جانبه!

دور اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در حال پایان است و شرایط سیاسی در آمریکا تمدید حضور او در کاخ سفید را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است[...]

یادداشت: دور اول ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در حال پایان است و شرایط سیاسی در آمریکا تمدید حضور او در کاخ سفید را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. آنچه در میان کارنامه چهار ساله ترامپ بیش از همه به چشم می‌آید، شکست مطلق او در برابر تهران است!
ترامپ با همه هزینه‌هایی که بر چهره جهانی ایالات متحده تحمیل کرد، موفقیتی در برابر جمهوری اسلامی ایران به دست نیاورد. خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای و در ادامه وضع بی‌سابقه‌ترین و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ علیه مردم ایران و در آخرین فقره تلاش برای به آشوب کشاندن و بی‌ثبات‌سازی کشورمان نه تنها رهاوردی برای ترامپ نداشت؛ بلکه در این زمان انفعال او در برابر اقتدار و قدرت نظامی ایران در سرنگون‌سازی پهپاد متجاوز آمریکایی، شکست در جنگ نفت‌کش‌ها، شکست و فروپاشی ائتلاف ضد ایرانی که در منطقه به دنبال آن بود، آمریکا را به گوشه رینگ برده است.
روزنامه «ایندیپندنت» به نقل از یک دیپلمات غربی در این باره می‌نویسد: «امارات متحده عربی نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرد و هفته‌های گذشته به آمریکا گفت در هیچ اقدام نظامی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.» در ماه‌های اخیر، شاهد تغییر ادبیات ریاض در قبال تهران نیز بوده‌ایم؛ موضوعی که آخرین امیدهای آمریکا را هم برای تحت فشار قرار دادن ایران با همراهی کشورهای منطقه به یأس بدل کرده است!
همه این پارامترها در کنار یکدیگر، رئیس‌جمهور آمریکا را بیش از پیش مستأصل کرده و به نظر می‌رسد ترامپ چاره‌ای جز تغییر رویکرد خود در مقابل ایران ندارد! «ایندیپندنت» به نقل از یک دیپلمات غربی که نامی از او برده نشده، نوشت: «بیان این موضوع (تنش‌زدایی بین ایران و آمریکا) با توجه به اینکه آمریکایی‌ها هیچ مطلبی را با ما در میان نمی‌گذارند، دشوار است، اما واضح است که ترامپ انگیزه‌ای برای آرام کردن اوضاع دارد.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات