صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۳۲

اخبار کوتاه سه‌شنبه 26 آذر

رئیس حوزه قضائی شهرستان فهرج (از توابع بم در استان کرمان) گفت: طی چند ماه گذشته، شش باند قاچاق مواد مخدر و برخی عناصر ناامنی به دست یگان تکاوری ناجا در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته و منهدم شدند. رحمان مزیدی تصریح کرد: «در یکی از عملیات‌های هفته گذشته، دو نفر از عناصر شرارت در شرق کشور که عامل شهادت نیروهای سپاه در منطقه کورین زاهدان و شهادت ناجوانمردانه ۱۳ نفر از رزمندگان نیروی انتظامی خراسان جنوبی بودند، در درگیری با مأموران یگان تکاوری ۱۱۴ امام رضا(ع) به هلاکت رسیدند.»
مقامات آمریکایی گفته‌اند، ناوگروه تهاجمی «آبراهام لینکلن» پس از هفت ماه حضور در خاورمیانه این منطقه را ترک کرده و در حال حاضر در اقیانوس هند است. ناوگروه لینکلن روز ۹ مه (۱۶ اردیبهشت) بنا به درخواست «کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» و به دستور «جان بولتون» مشاور امنیت ملی وقت آمریکا عازم منطقه شد. بولتون در آن زمان اعلام کرد این ناوگروه را در واکنش به مجموعه فزاینده‌ای از نشانه‌ها و هشدار‌های نگران‌کننده از سوی ایران روانه منطقه کرده است.
«محمدعلی وکیلی» نماینده تهران در مجلس و عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه هیچ جریان اصلاح‌طلبی به دنبال تحریم انتخابات نیست، گفت: مشروعیت و بقای اصلاح‌طلبان به صندوق‌های رأی باز می‌گردد. وکیلی در رابطه با صحبت‌هایی که از سوی برخی اصلاح‌طلبان مبنی بر تحریم انتخابات به میان آمده، گفت: تحریم انتخابات در قاموس اصلاح‌طلبان نبوده و نیست.
مستند «پدر طالقانی» با پژوهشی گسترده به مبارزات و زندگی آیت‌الله محمود طالقانی می‌پردازد و با چهره‌های نزدیک به این شخصیت تأثیرگذار انقلاب اسلامی، از جمله فرزندان او گفت‌وگو کرده است. این مستند که محصول مشترک شبکه افق سیما و سازمان هنری‌ـ رسانه‌ای اوج است، قرار است در پنج قسمت دوشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی آنتن شبکه افق سیما برود.
خبرنگار شبکه «العالم» در عراق گزارش داد، اشخاص مجهول‌الهویه شماری از موکب‌های وابسته به «سیدمحمدتقی المدرسی» مرجع دینی عراقی را سوزاندند. این آتش‌سوزی در محله حی البلدیه در مرکز کربلا رخ داده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات