صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۴۸

حرف روز/ بهترین حامی رأی مردم

حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و اینکه اجازه نمی‌دهند دولت‌ها تضعیف شوند، فصل مهمی از سیاست است که باید شقوق مختلف آن برای مردم تبیین شود[...]

یادداشت: حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و اینکه اجازه نمی‌دهند دولت‌ها تضعیف شوند، فصل مهمی از سیاست است که باید شقوق مختلف آن برای مردم تبیین شود؛ زیرا با شناخت راهبردهای رهبری، جامعه به یک بلوغ می‌رسد و نتایج رأی خود را به صورت مستقیم در زندگی مشاهده خواهند کرد. در اغتشاشات بنزینی، امام خامنه‌ای با ورود بهنگام و مدبرانه دولت را از یک چالش جدی نجات دادند و همین هم سبب شد یکی از سران فتنه به این تدبیر رهبری اعتراف کند. به تازگی «صادق خرازی» دبیرکل حزب اصلاح‌طلب «ندای ایرانیان» گفته است: «خاتمی در دولت اصلاحات به من گفت خدا رهبری را حفظ کند که در این شرایط سخت دولت را حمایت کرد. اگر حمایت رهبری از دولت نبود، معلوم نبود سرنوشت دولت چه می‌شد.» درباره حمایت رهبری از دولت اشاره به چند نکته مهم است:
۱ـ رؤسای‌جمهور با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و از سوی دیگر تشکیل کابینه با رأی نمایندگان ملت صورت می‌پذیرد؛ اگر دولت‌ها در مسیر فعالیت خود دچار اختلال، ضعف یا شکست شوند و رهبری بتواند اقدامی انجام دهد؛ ولی ساکت و بی‌تفاوت بنشیند، ملت از شرکت در فرایند مردم‌سالاری ناامید می‌شوند و نظام اسلامی با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد؛ پس حمایت رهبری از دولت یک فرایند قانونی برای تعهد به دموکراسی است، زیرا دولت‌های متزلزل و ناپایدار نه تنها نتوانسته‌اند خدمتی ارائه بدهند؛ بلکه در درازمدت سبب کاهش مشارکت اجتماعی می‌شوند که بزرگ‌ترین تهدید برای انقلاب است.
۲ـ حاکمیت در کشور یک مسیر مشخص و نظام‌مند را تعیین کرده و به اصول آن پایبند است و با وجود اینکه برخی درصدد هستند نظام را به حاکمیت دوگانه متهم کنند، همین حمایت تام و قاطع رهبری از دولت نشان‌دهنده حاکمیت قانون است. اگر در جمهوری اسلامی حاکمیت دوگانه وجود داشت، در همین تصمیم بنزینی باید خود را نشان می‌داد و بر روی رأی یکی از رؤسای قوا که مخالفت با طرح سهمیه‌بندی بنزین بود، اصرار می‌شد!
البته باید این نکته را در نظر داشت که حمایت رهبری از دولت‌ها شامل حمایت از خطاها و اشتباهات نمی‌شود؛ بلکه رهبری انقلاب همواره بر حفظ اصول تصریح دارند که حکمرانی در نظام اسلامی باید به یک فرایند تبدیل شود و جامعه پای انتخاب خود بایستد، دولت متعهد به شعار و برنامه باقی بماند و نظام در مسیر پیشرفت، دائماً در حال اصلاح و پیشرفت باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات