صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۶۴

اخبار کوتاه سه‌شنبه 3 دی

پس از خبرسازی دروغ «رویترز» درباره جلسه رهبری با مسئولان دولت، باشگاه خبرنگاران جوان از یک منبع آگاه و نزدیک به بیت رهبر معظم انقلاب خبر داد که برخلاف ادعای رویترز، هیچ جلسه‌ مشترکی میان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور و اعضای کابینه دولت در روز «۲۶ آبان» و حتی پس از آن در زمینه آشوب‌ها تشکیل نشده است. این منبع آگاه افزود: تنها دستور رهبر معظم انقلاب در مورد قربانیان آبان ۹۸، همان «فرمان رأفت» ایشان است که به صورت مکتوب و در پاسخ به گزارش دبیر شورای عالی امنیت ملی در رسانه‌ها منتشر شد.

پیمایش افکارسنجی جدید درباره نظر آمریکایی‌ها در زمینه اقدامات «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور طی سه سال اخیر، نشان می‌دهد علی‌رغم افزایش حمایت‌ها از وی، باز هم نیمی از آمریکایی‌ها عملکرد وی را قابل تأیید نمی‌دانند. به نوشته وبگاه «هیل» این نظرسنجی که به‌ صورت مشترک مؤسسه «هریس‌ایکس» و نشریه هیل انجام داده‌اند، نشان می‌دهد با وجود افزایش تلاش‌های دموکرات‌های کنگره آمریکا برای استیضاح ترامپ، ۴۹ درصد از مردم این کشور عملکرد ترامپ در ریاست‌جمهوری را قابل تأیید می‌دانند.

تعدادی از تشکل‌های دانشجویی با «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان دیدار و گفت‌وگو کردند. کدخدایی در پاسخ به پرسشی در زمینه رجل سیاسی و تفسیر آن اظهار داشت: رجل سیاسی مسئله جدیدی نیست و در این باره دو نظر فقهی داریم که از قدیم در حوزه علمیه بوده است. بحث وزارت زنان در دوره ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد اتفاق افتاد و رهبر معظم انقلاب نیز مخالفتی نکردند و فقط چند نفر از آقایان قم اعتراض داشتند که ممکن است در بحث ریاست‌جمهوری هم اینطور باشد.

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از نامه گروهی از نمایندگان به رهبر معظم انقلاب درباره FATF و پیامدهای نپیوستن به آن از منظر فعالان اقتصادی خبر داد. «شهاب‌الدین بی‌مقدار» عضو فراکسیون امید گفت: «اکثراً فعالان اقتصادی که در این زمینه صاحب‌نظر هستند، تأکید دارند که اگر ما به FATF نپیوندیم و در لیست سیاه قرار بگیریم، دست و پای کشور قفل می‌شود و شعبات بانک‌های ما در خارج از کشور بایکوت خواهند شد.»

«حسین مرعشی» فعال اصلاح‌طلب گفته است: «تا نتیجه احراز صلاحیت‌ها اعلام نشود، نمی‌توان گفت که کدام جریان دست بالا را در انتخابات و مجلس پیش‌رو دارد. به نظر می‌رسد باید قبل از صدور هر رأیی منتظر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان بود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات