صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۰۴۷

از استیضاح ترامپ تا واردات خودرو

1ـ توصیه مؤسسه صهیونیستی برای فشار بر ایران

مؤسسه صهیونیستی امنیت ملی آمریکا (JINSA) که به طور رسمی مأموریت خود را «آموزش تصمیم‌سازان آمریکایی در حوزه دفاعی و امنیت راهبردی در کنگره، ارتش و نهادهای انتخابی به ویژه پیرامون خاورمیانه» عنوان کرده، در جدیدترین توصیه‌هایش به دولت آمریکا آورده است: مبادا به اصرار اروپاییان برای مذاکره با ایران وسوسه شود؛ زیرا به واسطه علنی‌شدن اعتراضات مردم در ایران و «کشورهایی در منطقه که ایران بر آن سلطه دارد»، اکنون زمان افزایش فشار بر ایران است. ترامپ باید به جای راهبرد قدیمی «تغییر رژیم» که همه را یاد حمله آمریکا به عراق می‌اندازد، به دنبال «فروپاشی رژیم» بر اثر افزایش فشارها باشد. برای فروپاشی، آمریکا به موارد زیر نیاز دارد: افزایش فشار اقتصادی بر منابع درآمد حکومت، حمایت از معترضان در خیابان‌های ایران، همکاری با اروپاییان برای تمهید مقدمات فنیِ دستیابی آزاد ایرانیان به اینترنت، رساندن پیام حمایت به مخالفان داخلی در ایران از طریق رسانه‌ها، تحریم تمام مقامات ایرانی که در سرکوب معترضان دخالت دارند، پاسخ شدید به هر‌گونه اقدام تجاوزکارانه از سوی ایران مانند حمله به آرامکو، توافق دفاعی جدید با اسرائیل برای تقویت بازدارندگی و توانمندی آن برای مقابله با هر گونه حمله. با این اقدامات می‌توان مشروعیت حکومت ایران را کاسته، هزینه فعالیت‌هایش را افزایش داده و آن را تا حد امکان تضعیف کرد.

2ـ دموکرات‌ها رأی لازم برای استیضاح ترامپ را دارند

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در آستانه رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا درباره لوایح دوقلوی استیضاح «دونالد ترامپ» نظر تمامی اعضای مجلس نمایندگان آمریکا را در زمینه لوایح استیضاح جویا شده و نوشته است، میزان آرای مثبت به حدی است که تصویب این دو لایحه مسجل است. ترامپ به دلیل فشار به دولت اوکراین برای کمک به بدنام کردن «جو بایدن» نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 به «سوءاستفاده از اختیارات» و «مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره» متهم شده است. بر اساس آمار آسوشیتدپرس، تاکنون ۲۱۶ دموکرات گفته‌اند به اتهام سوءاستفاده از اختیارات رأی مثبت می‌دهند. ۲۱۵ دموکرات هم گفته‌اند به مانع‌تراشی در مسیر تحقیقات کنگره رأی مثبت خواهند داد. هر چند هیچ‌یک از جمهوری‌خواهان با این دو اتهام موافقت نکرده‌اند، اما دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان اکثریت را در دست دارند.

3ـ در شش سال معادل دوره هشت سال قبل خودرو وارد کشور شد

«مصطفی هاشمی‌طبا» اظهار داشت: «علی‌الاصول وقتی به کسی می‌گویند یک ساعت دیگر آب خانه قطع می‌شود، حداقل به قدر ضرورت آب ذخیره می‌کند. مسئولان ما به جای دوراندیشی و نگاه جدید به اقتصاد کشور بر ادامه راه گذشته که واردات و مصرف بود، افزودند و از جمله اعلام کردند هرکس هر چقدر بخواهد ارز 4200 تومانی دریافت می‌کند! 60 تن طلا را در بازار آزاد به مردم فروختند. در شش سال ریاست‌جمهوری حسن روحانی معادل دوره هشت ساله قبل، حدود هشت میلیارد دلار اتومبیل وارد شد؛ از کشورهایی که همسو با آمریکا ایرانیان را تحریم کردند. حتی از خود آمریکا کالای مصرفی وارد شد. غافل از اینکه خزانه ارزی را تهی و تبعات ناگواری در اقتصاد بر جای می‌گذارد.»

4ـ جریان سوم با شعار عدالت‌طلبی و مدیریت جهادی!

«صادق زیباکلام» از چهره‌های اصلاح‌طلب با بیان اینکه معتقدم هیچ گزینه‌ای غیر از صندوق رأی نداریم، ‌گفت: نارضایتی گسترده نسبت به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان وجود دارد؛ یک جریانی که می‌خواهد خودش را جریان سوم معرفی کند به عنوان عدالت‌طلبی و مدیریت جهادی می‌خواهد بیاید در انتخابات شرکت کند؛ فکر می‌کنم اینها موفق خواهند شد و دارند از بغض و کینه از این دو جریان اصلی سوءاستفاده می‌کنند تا به عنوان یک جریان سوم آرا را جمع کنند. وی افزود: فکر می‌کنم 100 نفر قدرتمند در مجلس حضور خواهند داشت و قدرت‌شان این قدر زیاد است که شورای نگهبان نمی‌تواند کاندیدای آنها، یعنی احمدی‌نژاد را ردّ صلاحیت کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات