اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۶۹

معافیت مالیاتی مناطق آزاد باید برداشته شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به لزوم تجدیدنظر در معافیت‌های مالیاتی گفت: معافیت مناطق آزاد باید برداشته شود، چرا که گرفتن مالیات از مناطق آزاد شفافیت اطلاعاتی به دنبال دارد.
جواد کاظم‌نسب درباره لزوم مقابله و ساماندهی معافیت‌های مالیاتی اظهارداشت: دولت مجبور است برای جبران کسری بودجه از هر جایی که به مردم ضربه وارد نشود، مالیات بگیرد، اما در حدی که طبقه کم درآمد زیر فشار بیشتر قرار نگیرند.
در واقع باید از گروهی مالیات اخذ شود که دارایی بیش از اندازه دارند و نظام بر گردن آن‌ها حق دارد.
وی افزود: همچنین باید کسانی که فرار مالیاتی دارند تحت فشار قرار گیرند. در این راستا ما قوانین، دستورالعمل و بخش‌نامه‌هایی داریم و براساس آن دولت و حتی افرادی که در سایر قوا هستند بر‌اشخاصی که تاکنون مالیات نمی‌پرداختند تمرکز کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با‌اشاره به وجود برخی راه‌های فرار مالیاتی تصریح کرد: باید با موشکافی دقیق علت این مسائل را شناسایی کنیم تا مشخص شود افراد از چه کانال‌هایی می‌تواند از پرداخت مالیات فرار کنند.
برای این کار باید همه دستگاه‌ها متحد عمل کنند و پس از شناسایی، از کسانی که سال‌های سال است مالیات نمی‌پرداختند، جریمه نیز بگیرند.
کاظم‌نسب با بیان اینکه باید در معافیت‌های مالیاتی نیز تجدیدنظر شود تاکید کرد: معافیت مناطق آزاد باید برداشته شود. مناطق آزاد بدون حساب و کتاب رها شده‌اند. گرفتن مالیات از مناطق آزاد شفافیت اطلاعاتی به دنبال دارد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات