اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۲۷

آغاز ذخیره‌سازی میوه شب عید

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید گفت: احتمالا قیمت هرکیلوگرم سیب درختی ۴/۵۰۰ و هر کیلوگرم پرتقال حدود چهار هزار تومان خواهد بود.
سیدرضا نورانی با اشاره به اینکه باتوجه به فراوانی تولید سیب درختی و مرکبات در سال جاری دولت قرار بود برای صادرات این محصولات مشوق صادراتی اختصاص دهد، افزود: این مسئله تا به این لحظه محقق نشده است.
وی با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر منوط کردن واردات یک کیلوگرم آناناس و انبه به صادرات سه کیلوگرم سیب درختی بعنوان مشوقی برای صادرات، گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور منطقی نیست که منابع ارزی را صرف واردات محصولاتی کنیم که نیازی به آن‌ها نداریم ضمن اینکه تولید انبه بیشتر در کشور‌های آفریقایی و خاور دور انجام می‌شود بنابراین هزینه حمل آن به کشور نیز بسیار سنگین است.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره صادرات گوجه فرنگی به پاکستان اظهار داشت: اطلاع دقیقی ندارم که چقدر گوجه فرنگی صادر شده است و گمرک باید در این مورد اظهارنظر کند، اما تاجران پاکستانی که از ما قیمت گرفتند، گفتند که قیمت‌ها بالا است و تمایلی به انجام واردات از ایران نشان ندادند.
نورانی اضافه کرد: هنوز قیمت گوجه فرنگی در کشور ما بالا است و به استاندارد صادراتی نرسیده، وقتی که قیمت بالا می‌رود معمولاً کالا توجیه صادراتی ندارد.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره ذخیره‌سازی میوه شب عید گفت: در حال حاضر پرتقال تامسون در باغات شمال حدود دو هزار تومان خرید و فروش می‌شود و نرخ خرید دولت از باغداران، به این میزان نیست ضمن اینکه آنطور که اعلام شده قرار است دولت هر کیلوگرم سیب درختی را حدود ۴/۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم پرتقال را حدود چهار هزار تومان برای مصرف‌کننده نهایی توزیع کند، این قیمت‌ها حدودی است و احتمال دارد نوسانات جزئی داشته باشد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات