اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۳۷۳

سیب و پرتقال شب عید ذخیره شده است

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۲5 هزار تن سیب درختی و ۳۵ هزار تن پرتقال به عنوان ذخایر شب عید در نظر گرفته شده و مشکلی در تنظیم بازار نداریم.

داراب حسنی؛ مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری، میزان تولید محصولات باغی را ۲۴ میلیون تن پیش‌بینی کرد و افزود: میزان تولید محصولات گلخانه‌ای نیز سه میلیون تن در سال جاری پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بازار شب عید امسال به وزارت صمت محول شده است، گفت: حدود ۲۵ هزار تن سیب درختی و ۳۵ هزار تن پرتقال تامسون شمال و پرتقال جنوب برای ذخایر شب عید در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه میزان تولید مرکبات در کشور پنج میلیون و 500 هزار تن و میزان تولید سیب درختی چهار میلیون تن است، تصریح کرد: بنابراین مشکلی برای تأمین میوه شب عید وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه ایران رتبه چهارم جهان را در تولید سیب درختی دارد، اضافه کرد: در تولید محصولاتی مثل زردآلو، انگور و کشمش، ایران به ترتیب در رتبه‌های دوم، سوم و هفتم جهانی قرار دارد.
در ادامه این نشست علی برابری؛ مشاور معاون وزیر در امور بازرگانی از ایجاد ترمینال محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: در این زمینه با معاونت صنایع وارد مذاکره شده‌ایم و برای جلوگیری از نوسانات سینوسی عرضه محصولات کشاورزی، ایجاد این ترمینال‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات