صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۲۶۷

مثلث طلایی امریکا را عصبانی کرد!

مثلث طلایی امریکا را عصبانی کرد!
 

همزمان با برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران،روسیه و چین در دریای عمان خلیج فارس دیشب مواضع حشد الشعبی در عراق توسط پهپادهای امریکا مورد تهاجم قرار گرفت که در اثر این حمله تعدادی از نیروهای حشد الشعبی زخمی یا شهید شدند.
این رزمایش به گونه خود این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مرکبی با دو قدرت دریایی بزرگ جهان و در چنین سطحی برگزار می‌کند.
نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ناوهای البرز، سهند، بایندر، تنب، نیزه و کنارک کنار نیروی دریایی سپاه با شناورهای شهید ناظری و تندر در این رزمایش شرکت کرد.
دولت امریکا که از برگزاری این رزمایش به شدت عصبانی است و از طرفی قصد داشت تا بازتاب این رزمایش را در رسانه های بین المللی کمرنگ کند به همین جهت دیشب به مواضع حشد الشعبی حمله کرد. این ترس و عصبانیت از برگزاری این رزمایش تا جایی پیش رفت که وزارت دفاع آمریکا بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا که خود را بازنده اصلی موازنه قدرت جهانی می داند و از تشکیل این ائتلاف به شدت عصبانی است. به هر طریق ممکن سعی می کند تا هر طور که ممکن است برگ برنده رسانه ای را در اختیار داشته باشد تا بتواند در انتخابات 2020 امریکا پیروز میدان باشد.
از طرف دیگر با برگزاری این رزمایش ، عربستان سعودی نیز به شدت احساس ترس کرده و عصبانی گردیده است .امریکا برای این که بتواند عربستان سعودی را قانع کند که تسلیحات خریداری کند و به گاو شیرده خود خوش خدمتی کرده باشد ، حمله به مواضع حشد الشعبی را انجام داد.
خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اعلام کرد که برخی تحلیلگران این رزمایش را واکنشی به تحرکات اخیر آمریکا و متحدانش به‌ویژه عربستان سعودی در منطقه می‌دانند.
این رسانه‌ آمریکایی همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرده است که تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه آمریکا، ایران را به‌سمت همکاری‌های نظامی بیشتر با روسیه و چین سوق داده است؛ به‌طوری که در سال‌های اخیر مقامات نیروهای دریایی روسیه و چین سفرهای بیشتری به ایران داشته‌اند.
ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی در واکنش به حمله آمریکاییها به مواضع حشد الشعبی در الانبار تاکید کرد که خون شهدا و مجروحین هدر نخواهد رفت و نیروهای آمریکایی در عراق پاسخ شدیدی دریافت خواهند کرد.
 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات