صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۲۲۵۲۰

تعدادکشته های ارتش آمریکا در تمرینات نطامی بیش از زمان جنگ است + تصاویر

در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، ۳۱.۹ درصد از تلفاتِ جانِی نظامیان آمریکایی ناشی از وقوع اتفاقات پیش بینی نشده، و یا در جریان تمرین‌ها و رزمایش‌های نظامی بوده است.
نیروی دریایی ارتش با انتشار بیانیه‌ای چگونگی بروز حادثه برای یکی از شناور‌های سبک در منطقه عمومی آب‌های جاسک و چابهار را تشریح کرد. در این بیانیه آمده است: «شناور کنارک» در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناور‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های جاسک و چابهار دچار حادثه شد و ۱۹ تن از دریادلان نیروی دریایی به فیض شهادت نائل آمدند.
ویژگی‌های شناور کنارک
«شناور کنارک در تاریخ ۱۶ مهر ۹۷ با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناوگان منطقه سوم نبوت نداجا در کنارک ملحق شده بود.» شناور کُنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳، یکی از چند شناور کلاس «هندیجان» در نیروی دریایی است که وظیفه اصلی لجستیک و پشتیبانی را به‌عهده دارند. شناور‌های این کلاس، ساخت کارخانه کشتی‌سازی damen هلند هستند که با شناسه MIG-S-۴۷۰۰-SC شناخته می‌شوند.
تعدادکشته های ارتش آمریکا در تمرینات نطامی بیش از زمان جنگ است + تصاویر
شایعه‌سازی و شبهه افکنی
این رویداد تلخ در شبکه‌های اجتماعی هم بازتاب یافت و توییت‌هایی درباره آن نوشته شد. در این میان برخی اکانت‌های عمدتا مجهول و عمدتا متعلق به منافقین در اقدامی غیراخلاقی از حادثه تلخ ناوچه کنارک ابراز شادمانی کردند. برخی دیگر هم به روال حوادث اخیر در ایران شروع به شایعه‌سازی و شبهه افکنی درباره تعداد شهدا و مجروحان، دلایل این حادثه تلخ و حمله به مسوولان کردند. جریان ضد انقلاب به گونه‌ای در این مورد اطلاع رسانی کردند که گویا در جمهوری اسلامی ایران فقط این اتفاق رخ داده است در این گزارش به تعدادی از خطاهای ارتش آمریکا در رزمایش ها و عملیات های نطامی اشاره می کنیم.
ارتش آمریکا پرخطا ترین ارتش دنیا
بررسی تمرینات و رزمایش‌های ارتش‌های جهان نشان دهنده تکرار این خطا‌ها است؛ مثلا ارتش آمریکا که خود را قوی‌ترین ارتش دنیا می‌داند بار‌ها این خطا را به صورت سهوی مرتکب شده است. "زاکاری کوهن" تحلیلگر خبرگزاری سی ان ان سال گذشته در مقاله‌ای با استناد به گزارش کنگره آمریکا، به این نکته اشاره کرده بود که تلفات نظامیان آمریکایی در جریان مانور‌ها و تمرین‌های نظامی به مراتب از تلفات آن‌ها در میدان‌های واقعی نبرد پیشی گرفته است. بر اساس گزارش کنگره آمریکا، در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، ۳۱.۹ درصد از تلفاتِ جانِی نظامیان آمریکایی ناشی از وقوع اتفاقات پیش بینی نشده، و یا در جریان تمرین‌ها و رزمایش‌های نظامی بوده است.
گزارش کنگره آمریکا تصریح می‌کند: از سال ۲۰۰۶، مجموعا ۱۶۶۵۲ نفر از پرسنل نظامی آمریکا جان خود را حین خدمت در قالب نیرو‌های مسلح این کشور از دست داده اند. ۷۳ درصد از این تلفات جانی در شرایطی اتفاق افتاده است که هیچ ارتباطی با شرایط جنگی نداشته است. از سال ۲۰۱۵ به این سو، این گزاره که شمار نظامیان آمریکایی که در جریان تمرین‌های نظامی و مواردی غیر از درگیری‌های حقیقی جان خود را از دست داده اند بیشتر از آن‌هایی است که در میدان جنگ جان داده اند، به یک اصل در دستگاه نظامی این کشور تبدیل شده است.
بر اساس گزارش کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، سال ۲۰۱۷، تعداد نظامیان آمریکایی که در شرایط مانور‌های نظامی جان داده اند تقریبا ۴ برابر بیشتر از آن‌هایی بوده که در میدان‌ها جنگ جان خود را از دست داده اند.
حادثه برای ابر ناو هواپیمابر یو اس اس فورستال
در حدود ۵۳ سال پیش(1967) هم یک حادثه وحشتناک برای نیروی دریایی آمریکا رخ داد؛ ابر ناو هواپیمابر یو اس اس فورستال در آن زمان در خلیج تنکین، در ساحل شمالی ویتنام برای حملات هوایی و بمباران مواضع ویت کنگ‌ها به آنجا فرستاده شده بود و آن جنگنده هم که راکت از زیر آن خارج شد و باعث انفجار شده بود از یک ماموریت بر علیه ویتنام شمالی باز میگشت. تلفات ۱۳۴ ملوان و زخمی شدن حداقل ۱۶۰ ملوان دیگر این حادثه را تبدیل به مرگبارترین حادثه در نوع خود شده است.
در حادثه ای مشابه ،ناو یو اس اس اینترپرایز27 نفر کشته ،300 نفر زخمی و 15 جنگنده منهدم شد.
تعدادکشته های ارتش آمریکا در تمرینات نطامی بیش از زمان جنگ است + تصاویر
تعدادکشته های ارتش آمریکا در تمرینات نطامی بیش از زمان جنگ است + تصاویر
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات