صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۱۱

از هشدار روسیه تا پیشنهاد مذاکره

1ـ چه کسانی یارانه معیشتی نمی‌گیرند؟
وضعیت بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تقاضا برای دریافت یارانه معیشتی در حال بررسی است. شاغلان در مناصبی، چون وکالت، پزشکی و هیئت علمی دانشگاه‌ها، مدیران کل و بالاتر، فرماندهان و مناصب بالاتر و اصناف ممتاز و درجه یک و بازرگانان مشمول این یارانه نمی‌شوند. در عین حال خانوار‌هایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی دارند و مالکان خودرو‌های سواری به ارزش ۳ میلیارد ریال و خودرو‌های عمومی به ارزش ۴ میلیارد ریال از این دایره بیرون قرار می‌گیرند. کارفرمایان با بیش از سه بیمه‌پرداز، خانوار‌هایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهر‌ها ۱۲ میلیارد ریال و سایر شهر‌ها ۹ میلیارد ریال باشد و گیرندگان تسهیلات بانکی به ارزش مجموع ۳ میلیارد ریال و خانوار‌هایی با درآمد بالاتر از حد تعیین شده، نمی‌توانند از این یارانه بهره گیرند.


2ـ مردم صندوق رأی را به اعتراض‌های خیابانی ترجیح می‌دهند
«عباس سلیمی‌نمین» روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: همواره چنین بوده که مردم صندوق رأی را به اعتراض‌های خیابانی ترجیح داده‌اند. مردم فرصت انتخابات را از دست نمی‌دهند. در واقع همیشه تغییرات این‌گونه صورت گرفته است. الآن هم گاهی مردم به صورت غضب‌آلود وارد صحنه می‌شوند؛ اما بلافاصله به این نتیجه می‌رسند که این نوع بیان خواسته‌ها پیامدهای جانبی زیادی دارد. وی در ادامه خاطرنشان کرد: درست است که مردم گاهی عصبانی می‌شوند و واکنش شتاب‌زده‌ای نشان می‌دهند؛ اما در جمع‌بندی به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است و تالی فاسد آن هم اندک است.


3ـ حذف روسیه از سوئیفت اعلام جنگ به مسکو است
«مدودف» نخست‌وزیر روسیه به تازگی در سخنانی هشدار داده است محدود کردن دسترسی روسیه به نظام پرداخت بانکی بین‌المللی (سوئیفت) به طور مجازی به مفهوم اعلام جنگ است. غرب باید به این نکته کاملاً واقف باشد و مسکو هم در این زمینه اطلاعات لازم را دارد. سوئیفت برای پرداخت خارج از مرزی بین 11 هزار مؤسسه مالی در 200 کشور جهان برقرار است. نخستین محدودیت مالی برای روسیه در سال 2014 انجام شد و بار دیگر این ایده را واشنگتن سال گذشته مطرح کرد. روسیه نیز در سال‌های گذشته با درک این موضوع اقدام به راه‌اندازی جایگزین سوئیفت به نام «میر» کرده است.


4ـ پیشنهاد مذاکره به دشمن در خفا اقدامی احمقانه است
«آیت‌الله مصباح یزدی» گفت: باید بدانیم در هر شرایط و با وجود مشکلات و دشمنان توکل به خداوند است که ما را در مقابل مشکلات و امتحانات الهی سربلند می‌کند. وی تصریح کرد: چشم دوختن به دست دشمنان اشتباه است؛ زیرا آنها با همه قدرت‌شان به دنبال نابودی ما هستند. امید داشتن به دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا اقدامی احمقانه است. مصباح ‌یزدی با ذکر این مطلب که ما هیچ پیام خاضعانه‌ای برای دشمنان نخواهیم داشت، بیان کرد: اگر در جامعه یا در بین مسئولان چنین روحیه‌ای وجود داشته باشد، کفران نعمت الهی است.


5ـ پذیرش FATF به ضرر مردم خواهد بود
«دکتر احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به نظرم FATF رأی نمی‌آورد، تصریح کرد: قبلاً می‌گفتند اگر برجام تصویب شود، ایران بهشت می‌شود. حالا می‌گویند اگر FATF تصویب نشود، ایران جهنم می‌شود. وی تأکید کرد:‌ نه با برجام ایران بهشت شد و نه با رد FATF ایران جهنم می‌شود. توکلی خاطرنشان کرد: از ۴۱ خواسته، ایران به ۳۶ تای آن عمل کرده و به پنج تای آنها عمل نکرده‌ است؛ از این رو بنا بر تجربه تاریخی، ‌پذیرش FATF نسبت به رد آن بیشتر به ضرر مردم خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات