صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵  ، 
کد خبر : ۳۱۹۱۴۹

گزارش روز/ دیپلماسی داخلی!

برداشت اول: مشکلات و نگرانی‌های مردم، گلایه‌های‌شان با صدای بلند در برابر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب به ماهشهر رفته بود[...]

یادداشت: برداشت اول: مشکلات و نگرانی‌های مردم، گلایه‌های‌شان با صدای بلند در برابر رئیس سازمان تبلیغات اسلامی که به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب به ماهشهر رفته بود، جان باختن دو کولبر نوجوان در کردستان و گلایه‌های مردم در مراسم تشییع آنها، اعتراضات بحق مردم کوت عبدالله در زمینه مشکلاتی که باران‌های سیل‌آسا در اهواز به وجود آورده است و جای خالی نمایندگان دولت و مسئولان دولتی در کنار مردم!
برداشت دوم: سفر رئیس‌جمهور به ژاپن با فضاسازی‌های گسترده درباره میانجی‌گری توئیتر میان تهران و واشنگتن و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، گفت‌وگو‌های تلفنی فشرده امانوئل مکرون و حسن روحانی و دیدارهای رئیس‌جمهور با سران سه کشور اروپایی در حاشیه نشست سازمان ملل، تلاش و تئوریزه کردن عقب‌نشینی در برابر زیاده‌خواهی غرب در برجام، در مسائل موشکی و منطقه‌ای برای حل مشکلات کشور در رسانه‌های اصلاح‌طلب و... .
حضور سرطان‌وار و بیش از حد در حوزه سیاست خارجی و تأکید بر حل مشکلات با مذاکره و امتیاز دادن به غرب در کنار پایتخت‌نشینی نزدیک به مطلق دولت ریشه بسیاری از مشکلات امروز کشور را نشان می‌دهد! هیچ کس منکر اهمیت مذاکره، اهمیت راه‌حل‌های دیپلماتیک برای عبور از تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه ایالات متحده نیست و هیچ عقل سلیمی سفر به توکیو، نیویورک یا هر نقطه دیگر از جهان برای پیشبرد کشور و توسعه روابط و تجارت را رد نمی‌کند؛ اما سخن گفتن با مردم، شنیدن حرف مردم و دیپلماسی عمومی به مراتب مهم‌تر است و بی‌تردید هیچ دیپلماسی خارجی بدون پشتوانه گفت‌وگوی داخلی و حمایت ملی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید! متأسفانه مسئله اصلاح قیمت بنزین بدون آنکه با مردم در میان گذاشته شود، مسدود بودن رابطه دولت و مردم را نشان می‌دهد! امروز رئیس‌جمهور و اعضای دولت برای حل مشکلات و پیش‌برد اهداف دولت به موازات دیپلماسی و سفر خارجی باید گفت‌وگو با مردم و سفر به شهرها و استان‌های کشور و شنیدن صدای مردم به صورت رودر رو را در دستور کار جدی خود قرار دهند و فاصله موجود میان دولت و جامعه را کاهش داده و رابطه را ترمیم کنند؛ وگرنه جریان ضد ایرانی و همان‌هایی که تحریم‌های اقتصادی را وضع کرده‌اند، از این فاصله سوءاستفاده کرده و به دنبال بحران‌سازی خواهند بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات