صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۳۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 11 دی

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش با بیان اینکه امروز مشاهده می‌کنیم افسران جوان ما تخصص‌های گوناگونی در سطح مهارت بسیار بالا دارند، عنوان کرد: حفاظت بخشی از مرزهای کشور در غرب، شرق و شمال شرق به عهده ارتش است که بحمدالله خطری نتوانسته مرزها را تهدید کرده و برای کشور مشکل ایجاد کند. وی افزود: برای نمونه چند روز پیش گروهی تروریستی با تعداد زیادی سلاح‌ قصد ورود به کشور و ایجاد آشوب در کرج را داشتند که خوشبختانه با هوشمندی نیروها، امکان ورود نیافتند.

وبگاه «امریکن هرالد تریبیون» نوشت: رزمایش چهار روزه «کمربند امنیت دریایی» بین ایران، چین و روسیه در دریای عمان و اقیانوس هند، در دهه‌های آینده بر خاورمیانه اثرگذار خواهد بود. این رزمایش مشترک که نشان‌دهنده پایان هژمونی و احاطه مطلق آمریکا در خاورمیانه و جهان است، در قلب منطقه تحت تأثیر حضور دریایی آمریکا انجام شد و پیامش این بود که دوره سلطه جهانی آمریکا که خود را پلیس جهان می‌خواند، به پایان رسیده است.

«سعدجواد قندیل» سفیر عراق در ایران گفت: افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و عراق تا مرز ۲۰ میلیارد دلار در دستور کار دو کشور قرار دارد. وی در ادامه اظهار داشت: حجم تجاری جمهوری اسلامی ایران و عراق اکنون سالیانه حدود ۱۲ میلیارد دلار است که در دیدار رئیس‌جمهور ایران اسلامی با نخست‌وزیر عراق مقرر شد این حجم تجاری به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

سخنگوی رسمی گردان‌های حزب‌الله عراق گفت: ایالات متحده آمریکا خود را در یک چالش بزرگ قرار داده و ممکن است به زودی بخش زیادی از اعتبار و جایگاه خود را به عنوان یک کشور بزرگ از دست بدهد. وی در ادامه گفت: ما آماده مقابله‌ایم، اما در انتظار دستورات فرماندهی هستیم و پاسخ ما قاطع و کوبنده خواهد بود.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز به منظور بازدید از مناطق محروم خوزستان وارد ماهشهر شد. طبق برنامه اعلام شده، سردار سلامی در ابتدا از مناطق محروم ماهشهر بازدید و سپس ظرفیت‌های موجود در شرکت‌های پتروشیمی را بررسی خواهد کرد.

سال گذشته با صرف 4 هزار میلیارد تومان برای واردات گوشت و تزریق ارز 4200 تومانی قیمت گوشت کاهش نیافت و دو برابر شد؛ ولی امسال با رشد تولید دام در استان‌ها قیمت گوشت تقریباً متعادل شده و 40 درصد کاهش یافته است.

براساس بخشنامه بانک مرکزی از سوم خرداد ۹۹ سرویس برخط سامانه «سیاح» راه‌اندازی می‌شود و افتتاح هرگونه حساب در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری منوط به دریافت شماره پیگیری از این سامانه خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات