صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۰۵۲

از مقابله با معامله قرن تا بی‌اعتمادی به FATF

78 میلیون نفر در سال آینده یارانه یکسان می‌گیرند
با مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق مجلس، یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی بعد از نه سال تغییر کرد و با یکی شدن با کمک معیشتی، مشمولان یارانه نقدی ۷۲ هزار تومانی دریافت خواهند کرد. در این حالت منابع پرداختی بابت این رقم ۷۲ هزار تومانی از مجموع درآمد اختصاص یافته به یارانه‌های نقدی و کمک‌های معیشتی تأمین می‌شود؛ به نحوی که برای یارانه‌های نقدی تاکنون سالیانه ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع مصوب می‌شد و کمک معیشتی از محل یارانه بنزین نیز حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال پیش‌بینی شده که قرار است حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان آن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کنار گذاشته شود و ۲۸ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده بین ۷۸ میلیون نفر یارانه‌بگیر توزیع شود. اما با توجه به اینکه قرار بود فقط ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت کنند و از سوی دیگر ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی بگیرند، با مصوبه مجلس تمام ۷۸ میلیون نفر مبلغ یکسانی را دریافت خواهند کرد.


2ـ فعالیت گسترده مسقط درباره پرونده اختلافات ایران و آمریکا
«العرب» چاپ لندن نوشت: «ایران و پادشاهی عمان، سفر یوسف ‌بن‌علوی به تهران را تحت این عنوان معرفی کرده‌اند: «بررسی روابط دوجانبه و شرایط منطقه، به ویژه امنیت دریانوردی در تنگه هرمز». تحلیل‌گران مسائل خاورمیانه این سفر را بخشی از یک طرح عمیق‌تر می‌دانند که به فعالیت گسترده مسقط در جریان پرونده اختلافات بین ایران و آمریکا که اخیراً و به دنبال ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد، تنش زیادی بر آن حاکم است، مربوط می‌شود. تحلیل‌گران به این مسئله مهم استناد می‌کنند که سفر اخیر بن‌علوی به تهران، دومین سفر در طول یک هفته و سومین سفر در مدتی کمتر از یک ماه بوده است. به نظر می‌رسد علت حضور بن‌علوی در تهران، انتقال سریع پیام‌هایی برای مسئولان ایرانی و انتقال پاسخ آنها برای یک طرف یا طرف‌های غربی است. این امر، در راستای نقشی است که همواره عمان بین تهران و دشمنان بین‌المللی آن، در جریان پرونده‌های پیچیده، ایفا می‌کند.»


3ـ محمود عباس: نمی‌خواهم خائن باشم
برخی منابع فلسطینی از اظهارات «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر لزوم مقابله با طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» خبر دادند. این منابع تأکید کردند عباس اعلام کرده است به مردم فلسطین اجازه خواهد داد «به شیوه خود، مخالفت با معامله قرن را اعلام کنند». وی در جمع اعضای جنبش «فتح» گفته است: «روزهای دشواری پیش رو داریم و باید نتایج عدم پذیرش [معامله قرن] را‌ـ هر چه که باشد‌ـ تحمل کنیم.» منابع مذکور به نقل از عباس اعلام کردند: «نیازمند افزایش مقاومت مردمی در تمامی مناطق و تحریک تمامی کادرهای جوان هستیم و نباید خیابان‌ها را ترک کنیم.» وی با اشاره به اینکه «چیزی از عمرم باقی نمانده است»، تصریح کرد: «نمی‌خواهم خائن باشم.»


4ـ بی‌اعتمادی مجمع تشخیص به FATF
«محسن رضایی» درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح مربوط به FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: «زمان بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپری شده و از نظر آیین‌نامه، وقتی زمان تمام شود، نظر شورای نگهبان درباره لوایح، مُحَکَم است.» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «بنابراین بحث پذیرش شروط FATF فعلاً متوقف به این است که خود نهاد FATF کاری را انجام دهد، چون مجمع بی‌اعتماد شده است. دولت و مجلس به دنبال این هستند که مسائل را از طریق دیگری پیگیری کنند و مجوز بررسی مجدد در مجمع را بگیرند، اما از نظر ما فعلاً نظر شورای نگهبان حاکم است.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات