صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۲۳

جدی‌ترین هشدار به کاخ سفید

بدون شک، هشدار اخیر «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده که اتفاقاً یکی از اصلی‌ترین بانیان ایجاد داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید[...]

یادداشتبدون شک، هشدار اخیر «سوزان رایس»، مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده که اتفاقاً یکی از اصلی‌ترین بانیان ایجاد داعش و دیگر تروریست‌های تکفیری در منطقه غرب آسیا به حساب می‌آید، جدی‌ترین هشداری است که طی روزهای اخیر به کاخ سفید و شخص رئیس‌جمهور ایالات متحده مخابره شده است. سوزان رایس در واکنش به شهادات سردار سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی نظامیان تروریست آمریکایی به بغداد اظهار کرده است:
«هزینه‌های این اقدام در آینده از فواید (مورد ادعای ترامپ) بیشتر خواهد شد. زمانی که مشاور امنیت ملی بودم، جامعه اطلاعاتی یا ارتش آمریکا هیچ فرصتی را برای حمله به [سردار] قاسم سلیمانی به دولت [باراک] اوباما پیشنهاد نکرد. اگر چنین فرصتی به ما پیشنهاد می‌شد، کاری که می‌کردیم این بود که بسیار دقیق خطرات آن را در مقابل منافعش بررسی و ارزیابی کنیم. ما تمام راه‌هایی که امنیت ما را تقویت یا تضعیف می‌کرد، می‌سنجیدیم.»
این هشدار سوزان رایس در حالی بیان می‌شود که اکثر تحلیل‌گران مسائل سیاست خارجی آمریکا، از او به عنوان سیاستمداری تند، افراطی و ضد ایرانی در دولت باراک اوباما یاد می‌کردند. این هشدار مشاور سابق امنیت ملی ایالات متحده، از منظری کاملاً رئالیستی و بر اساس محاسبات دقیق وی به کاخ سفید مخابره شده است. بدون شک انتقادات صریح اخیر سوزان رایس از اقدام دونالد ترامپ، مهر تأیید دیگری بر خطای راهبردی و محاسباتی وحشتناکی است که مقامات کاخ سفید و پنتاگون مرتکب شده‌اند. بدون شک در آینده‌ای نزدیک، ترامپ و همراهانش به سخت‌ترین نحو ممکن، پاسخ جنایت خود را از جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت خواهند گرفت؛ حقیقتی که سران آمریکایی را هم‌اکنون به هراس و تکاپو انداخته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات