صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۵۷

اخبار کوتاه دوشنبه 16 دی

«امیر سرتیپ حاتمی»، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: «دشمن (ترامپ) به جایی رسیده که دستور ترور توسط یک ارتش تروریست را صادر می‌کند، مسئولیت این اقدام را به عهده می‌گیرد و یک نبرد جنایتکارانه جنگی را در تاریخ به نام خود ثبت می‌کند.» او تأکید کرد: «اگر با این کار درخور حق خودش برخورد نشود، این دشمن متکبر، اقدام خود را تکرار خواهد کرد؛ همان‌طور که وقتی تحریم‌های ظالمانه را آغاز کرد، دنیا سکوت کرد. امروز حتی دوستان خود، یعنی اروپا را نیز تحریم می‌کند.»
«محمدجواد ظریف» در واکنش به توئیت تهدیدآمیز و خلاف عرف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نوشت: «یک یادآوری به کسانی که توهم آن را دارند که می‌توانند جنایات جنگی داعش را تقلید کرده و میراث فرهنگی ما را هدف قرار دهند: در طول هزاران سال تاریخ، وحوشی آمده‌اند، شهرهای ما را تخریب کرده‌اند، بناهای یادبود ما را ویران کرده‌اند و کتابخانه‌های ما را در آتش سوزانده‌اند. آنها الآن کجا هستند؟ ما هنوز اینجاییم و سرافراز ایستاده‌ایم.»
«بن نورتن»، روزنامه نگار، نویسنده و فیلم‌ساز مشهور آمریکایی نیز با انتشار توئیت و ویدئویی از حضور پرشور مردم اهواز نوشت: «ایرانیان برای احترام به ژنرال قاسم سلیمانی که به شکست داعش کمک کرده است، یکی از بزرگ‌ترین مراسم تشییع را که تاکنون دیده‌اید، برگزار کرده‌اند. شما این تصاویر را در رسانه‌های اصلی ما نمی‌بینید!»
گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای با ابراز تأسف از ترور سردار سلیمانی گفته است، جهاد در برابر وحشی‌گری و اشغال‌گری آمریکا در افغانستان ادامه دارد. طالبان خاطرنشان کرد: «برخورد آمریکا پس از قتل ژنرال سلیمانی و وحشت ترامپ از به عهده گرفتن مسئولیت این قتل نشان می‌دهد که آمریکا ناتوان‌تر از هر زمانی است.»
«مکس بلومنتال»، روزنامه‌نگار آمریکایی با انتشار ویدئویی از حضور گسترده مردم ایران در مراسم تشییع سردار سلیمانی، با لحنی کنایی خطاب به ترامپ نوشته است: «دو روز پیش دولت ترامپ گفته بود اشکی برای سردار سلیمانی در ایران ریخته نخواهد شد.»
«لن خودورکوفسکی»، مشاور وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حضور میلیونی مردم ایران در مراسم‌های تشییع پیکر سپهبد شهید سردار قاسم سلیمانی مدعی شد، این جمعیت با تهدید و زور در این مراسم‌ها حاضر شده‌اند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات