صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۷۶

اخبار کوتاه سه‌شنبه 17 دی

«لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در دیدار با «دونالد ترامپ» درباره هدف قرار دادن مراکز فرهنگی ایران به وی هشدار داده است. این سناتور جمهوری‌خواه اضافه کرده است قرار دادن مراکز فرهنگی به عنوان اهداف نظامی، زیر سؤال بردن اهدافی است که آمریکا درصدد انجام آن است. این سخنان در حالی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر دو بار تهدید کرده است مراکز فرهنگی ایران را هدف قرار خواهد داد.

برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در حال رایزنی برای اجاره هواپیماهای دست دوم با سال ساخت پایین و تقریباً نو هستند تا از این راه مشکل تأمین و نوسازی ناوگان در صنعت هوانوردی را تا حدودی حل کرده باشند. در حال حاضر حدود ۲۲۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور در حال عملیات است که به گفته سیاوش امیر مکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور‌، عمر آنها به صورت متوسط حدوداً بین ۱۹ تا ۲۰ سال است.

«برونو لمایر»، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد در صورتی که واشنگتن بخواهد به تهدیدهای تعرفه‌گذاری بر کالاهای فرانسه ادامه دهد، این کشور ساکت نخواهد بود. وی تأکید کرد: «ما به دنبال اجتناب از جنگ تجاری هستیم، اما آماده هر گونه پاسخگویی به همراه شرکای اروپایی خودمان هم هستیم. اگر ما با تحریم‌های آمریکا مواجه شویم که از نظر ما غیر دوستانه و غیر قانونی است، هر گونه پاسخ متقابلی را به آمریکا خواهیم داد.»

در 12 ماه سال 1397، ارزش صادرات محصولات عمده میوه و تره‌بار در مجموع هزار و 589 میلیون دلار و ارزش واردات محصولات این بخش در مجموع 359 میلیون دلار بوده است. صادرات این گروه محصولات به کشورهای عراق، روسیه، قطر و امارات افزایش یافته، اما صادرات این محصولات به کشورهای ترکمنستان و افغانستان کاهش داشته است.

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید گفت: «با توجه به اینکه طرف‌های برجام به تعهدات خود بی‌اعتنا هستند، بعید است گام پنجم کاهش تعهدات ایران تأثیری در الزام آنها به اجرای تعهدات‌شان داشته باشد؛ از این رو قصد دارم طرح خروج دولت جمهوری اسلامی ایران از پیمان عدم اشاعه هسته‌ای را به مجلس تقدیم کنم.»

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: «طبق برآورد‌های اولیه و بررسی‌های میدانی و تجمیع آمار مبادی‌های ذی‌صلاح، در تهران حداقل حدود ۷ میلیون جمعیت شرکت‌کننده در مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر سردار سرافراز سپاه، اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات