صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۸۶

روزهای آمریکا در منطقه، به شماره افتاده است

به گفته وزیر خارجه ایران، آمریکا، «حاکمیت عراق»، «توافقی که با عراق امضا کرده بود» و «احساسات مردم» را زیر پا گذاشت اما پاسخ خود را از پارلمان عراق گرفتند و پاسخ مردم را نیز دریافت خواهند کرد. 
 «محمد جواد ظریف» در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی.ان.ان»، اعلام کرد که آمریکا با ترور سردار قاسم سلیمانی، مرتکب نقض سه اصل مهم شد. 
به گفته وزیر خارجه ایران، آمریکا، «حاکمیت عراق»، «توافقی که با عراق امضا کرده بود» و «احساسات مردم» را زیر پا گذاشت اما پاسخ خود را از پارلمان عراق گرفتند و پاسخ مردم را نیز دریافت خواهند کرد. 
محمد جواد ظریف با بیان اینکه «آمریکایی‌ها در منطقه عناصر نامطلوب هستند» و کسی خواستار آنان نیست، تأکید کرد که مردم منطقه از دست آمریکا خشمگین هستند و خواستار خروج آن از منطقه‌اند. «روزهای آمریکا در خاورمیانه به شماره افتاده است». 
به گفته وزیر خارجه ایران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا «به قانون بین‌الملل احترام نمی‌گذارد» و «آماده ارتکاب جنایت جنگی» است. اشاره ظریف به تهدید ترامپ است که او گفته است که مراکزی فرهنگی ایران نیز در لیست اهداف آمریکاست. 
ظریف در این گفت‌وگو گفت، حمله‌ای که آمریکا کرد و به شهادت سردار قاسم سلیمانی منجر شد، «اقدامی خصمانه علیه عراق و حمله‌ای مسلحانه به ایران» بود. آنها «یکی از محترم‌ترین و بزرگ‌ترین فرماندهان» را شهید کردند و «ما پاسخ می‌دهیم. اما به شکل متناسب نه نامتناسب. چون ما پایبند به قانون هستیم. ما به قانون احترام می‌گذاریم. ما مثل رئیس جمهور ترامپ قانون‌شکن نیستیم». 
وزیر خارجه ایران در پاسخ به سی.ان.ان درباره حمله ایران با کمک آنچه این شبکه آمریکایی «شبه‌نظامیان» خواند گفت، «خیر. ما انسان‌هایی در این منطقه در صف خود داریم. این خیلی مهم‌تر است». ظریف گفت: آمریکا فکر می‌کند «تجهیزات نظامی زیبا» است که می‌تواند بر دنیا حکومت کند اما باید بدانند «که تجهیزات زیبا نیست که بر دنیا حکومت  می‌کند، مردم هستند که بر دنیا حاکمند... مردم این منطقه خواستار خروج آمریکا از منطقه هستند». 
بامداد جمعه گذشته، پهپادهای آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای این کشور با نقض قوانین عراق و قوانین بین‌المللی سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود به همراه ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند. ایران و اعضای محور مقاومت طی چند روز گذشته تأکید کرده‌اند که انتقام خون شهدای خود را خواهند گرفت. تهران تأکید کرده است که خون‌بهای اصلی شهادت سردار سلیمانی، اخراج کامل نظامیان آمریکایی از منطقه است. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Musa
Sweden
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
0
1
نابود کردن کاخ سفید و کنگره . با یک موشک از ونزولا.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات