صفحه نخست >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۴۹۸

چهارشنبه سوری ایرانی برای ترامپ

اقدام تلافی جویانه ایران منجر به تغییر محاسبات آمریکا در منطقه غرب آسیا خواهد شد؛ چرا که دیگر در منطقه، هاله امنیت صد در صدی از سر آمریکا برداشته شده است و این کشور حتی بصورت  تبلیغات رسانه ای قادر به اعمال سیاست هایش در منطقه نخواهد بود
بامداد امروز نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش، پایگاه عین الاسد آمریکا در استان الانبار- جایی که مرکز رادار، شنود و جنگ الکترونیک و در یک کلام مرکز مغز آمریکا بود - را موشک باران کرد.  اقدام مقتدرانه سپاه به آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن ثابت کرد که وعده رهبری مبنی بر انتقام سخت، صادق بوده است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تحمل تعرض به منافع ملی اش در هیچ نقطه از دنیا را تحمل نخواهد کرد حال آن معترضگر می خواهد آمریکا یاشد یا گروهای تروریستی همچون داعش.هرچند به نظر می‌رسد آمریکا، آثار تخریبی این عملیات را مورد سانسور رسانه‌ای قرار دهد ولی نکته اساسی این است که قبل از عملیات غرورآفرین سپاه در زدن پایگاه عین الاسد، شاهد شکستن هیمنه نظامی آمریکا در جهان نبودیم.
بنابراین اقدام سپاه پاسداران در موشک‌باران پایگاه نظامی امریکا، تنها اقدام نظامی آشکار بر علیه آمریکا در منطقه غرب آسیا، در تاریخ این کشور به شمار می‌رود. از این رو اهمیت این عملیات از چند بعد قابل ارزیابی است:
۱- از این پس مردم و دولت آمریکا قدرت نظامی این کشور را قدرتی بلامنازع در دنیا نخواهند دید و قطعاً این اقدام در شکسته شدن قدرت پوشالی آمریکا موثر خواهد بود.
۲- آمریکا دیگر به خوبی درک خواهد کرد که هر اقدام او علیه منافع جمهوری اسلامی با پاسخ محکم و کوبنده همراه خواهد بود. از این رو بر اساس منطق عقلایی، باید نسبت به جمهوری اسلامی با احترام برخورد کند. 
۳- بی شک اقدام تلافی جویانه ایران منجر به تغییر محاسبات آمریکا در منطقه غرب آسیا خواهد شد؛ چرا که دیگر در منطقه، هاله امنیت صد در صدی از سر آمریکا برداشته شده است و این کشور حتی بصورت  تبلیغات رسانه ای قادر به اعمال سیاست هایش در منطقه نخواهد بود و در اعمال هر سیاستی محتاطانه و با در نظر گرفتن مواضع جمهوری اسلامی ایران در آن موضوع رفتار خواهد نمود.
۴- شکست هیمنه آمریکا در جهان بزرگترین دستاورد این عملیات موشکی است. ملت‌های آزاده جهان که تا پیش از این آمریکا را به دلیل اقدامات جنایتکارانه و تروریستی سرزنش می‌کردند، از این لحظه تاریخی به بعد آن را ضربه پذیر نیز خواهند یافت.
۵- از این به بعد شاهد نرمال شدن رفتار رژیم صهیونیستی در منطقه نیز خواهیم بود، چرا که وقتی پایگاه نظامی آمریکا هدف قرار می‌گیرد، پایگاه‌های نظامی و نقاط مهم و استراتژیک این رژیم جعلی به مراتب آسان‌تر خواهد بود و این نکته از دید دولتمردان این رژیم پنهان نمی‌ماند.
۶- مرتجعین منطقه و کشور‌هایی که سرزمین خود را محل استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکایی قرار داده اند، از این پس دیگر برای خود امنیت صددرصدی تصور نخواهند کرد، چرا که هر اقدام آمریکا  علیه منافع ایران در منطقه، از سوی جمهوری اسلامی به منزله همکاری این کشور‌ها با اقدامات شیطان بزرگ تلقی خواهد شد و پاسخی درخور دریافت خواهند کرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات