صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۸۶

اخبار کوتاه یک‌شنبه 22 دی

«دونالد ترامپ» که هفته قبل دستور مستقیم ترور شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، سردار محبوب ایرانی‌ها را صادر کرده بود، با مشاهده تجمع عده‌ای معدود در تهران در توئیتی به فارسی نوشته است: «من از ابتدای ریاست‌جمهوری خود، در کنار شما ایستاده‌ام و دولت من به حمایت از شما ادامه می‌دهد. ما اعتراضات شما را به دقت زیر نظر داریم و از شجاعت شما الهام می‌گیریم.» ترامپ در حالی خود را دوست مردم ایران می‌داند که در گذشته مردم ایران را تروریست خطاب کرده بود!
هواپیمای 737 اوکراین ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی داشت که همه آنها جان خود را از دست دادند. ۱۴۶ نفر از مسافران گذرنامه ایران، ۱۰ نفر گذرنامه افغانستان، ۵ نفر گذرنامه کانادا، ۴ نفر گذرنامه سوئد و ۲ نفر گذرنامه اوکراین داشتند. هر ۹ نفر خدمه پرواز هم تبعه اوکراین بودند. گفتنی است، تعداد زیادی از مسافران ایرانی این پرواز تابعیت دوگانه داشتند و ۱۴۶ نفر ذکر شده بنا به گفته مقامات رسمی، با گذرنامه ایران وارد کشور شده بودند.
«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: راهبرد واشنگتن در قبال تهران، تلاش برای انزوای اقتصادی و دیپلماتیک ایران است. وی افزود: «بسیاری از افراد از ما می‌پرسند که راهبرد ما بعد از کشتن «قاسم سلیمانی» و حمله موشکی رژیم ایران به ایالات متحده چیست؟ راهبرد ما این است: ما داریم رژیم ایران را از لحاظ دیپلماتیک و اقتصادی منزوی می‌کنیم تا اینکه آنها مانند یک کشور عادی رفتار کنند... .»
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، استفاده دولت از مابه‌التفاوت سهم 20 تا 36 درصدی در لایحه بودجه 99 را به عنوان بدهی دولت منظور کردند. طبق قانون برنامه ششم توسعه سهم صندوق توسعه ملی از صادرات نفت و میعانات گازی و خالص صادرات گاز 36 درصد است که به دلیل تحریم‌ها و جنگ اقتصادی و کمبود درآمدهای ناشی از صادرات نفت به 20 درصد کف قانون برنامه کاهش یافت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات