صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۳۵

اخبار کوتاه دوشنبه 23 دی

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان گفت: کلاهبرداری و جعل اسناد از جمله تخلفاتی بود که در بررسی بعضی پرونده‌ها به ما گزارش شده بود. وی با بیان اینکه در مواردی سوابق محکومیت در حوزه‌های مختلف را داریم، افزود: این محکومیت‌ها حتی در مورد مصالح امنیتی وجود دارد که البته تعداد آنها کم است. در بررسی‌ها، فردی که در همین دوره جزء نمایندگان شاخص هم بوده، در بررسی‌ها رد صلاحیت شده که البته پس از اعلام نتایج، خودِ آن فرد بهتر متوجه خواهد شد.

پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان «صلاح‌الدین» که میزبان تروریست‌های آمریکایی است، هدف حمله موشکی قرار گرفت. تاکنون میزان خسارت‌های وارده مادی و جانی بر اثر این حمله موشکی مشخص نشده است. پایگاه هوایی بلد که طی روزهای گذشته دومین بار است، هدف حمله موشکی قرار گرفته، بزرگ‌ترین پایگاه هوایی عراق و میزبان تروریست‌های آمریکایی است که در 64 کیلومتری شمال شهر بغداد واقع شده است.

«وال‌استریت ژورنال» گزارشی را با استناد به منابع خود در بغداد منتشر کرد که از تهدید ایالات متحده نسبت به قطع دسترسی به حساب‌های بانکی عراق در آمریکا حکایت دارد. گفتنی است، پیش از این، آمریکا با این ادعا که وجوه حاصل از فروش نفت عراق برای تأمین مالی داعش استفاده می‌شود و به حساب‌هایی در کشورهای دیگر منتقل می‌شود، دسترسی بغداد را به این حساب‌ها در سال ۲۰۱۵ مسدود کرده بود.

آمار منتشر شده از سوی آژانس دولتی گسترش تجارت و سرمایه‌گذاری کره جنوبی، نشان داد صادرات کره جنوبی به ایران در فاصله ژانویه تا نوامبر ۲۰۱۹ به ۲۵۹ میلیون دلار رسیده که 88/6 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش را نشان می‌دهد. طبق این گزارش، صادرات امارات متحده عربی به ایران در مدت مذکور 16/8 درصد و صادرات هند 43/8 درصد رشد داشته است.

آخرین گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد، در آبان ماه امسال در کل کشور، بیش از 7/6 میلیون فقره چک به ارزش ریالی ۸۳۶ هزار میلیارد ریال مبادله شده است. از این تعداد چک مبادله شده حدود 6/9 میلیون فقره چک به ارزش ریالی ۷۳۵ هزار میلیارد ریال وصول شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات