صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت مخاطبین
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۵۹۵

گام بلند مجلس در حمایت از جبهه مقاومت

پایگاه بصیرت / عباس حاجی‌نجاری

نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه‌های پایانی عمر نمایندگی خویش کلیات طرح سه فوریتی «اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا» را در راستای زمینه‌سازی برای «انتقام سخت» تصویب کردند. در قانون قبلی که در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به تصویب رسیده بود، زمانی که آمریکایی‌ها سپاه پاسداران را به عنوان «سازمان تروریستی» اعلام کردند، مجلس در قانونی که به تصویب رساند، «سنتکام» و «فرماندهی مرکزی آمریکا» را به عنوان گروه‌های تروریستی معرفی کرد.

رأی مثبت ۲۳۳ نماینده حاضر به این طرح را باید گام بلند مجلس دهم در حمایت  از نیروهای جبهه مقاومت ارزیابی کرد. این اقدام  که در تاریخ مجلس شورای اسلامی در تصویب یک طرح سه فوریتی بی‌نظیر است، نشان داد آنگاه که تفکر و اندیشه انقلابی در ارکان یک جامعه و نمایندگان مجلس آن حاکم شود، حتی از مجلسی مانند مجلس دهم که حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون آن مطرح است، تصویب طرح و لوایح انقلابی دور از انتظار نیست؛ این از برکات خون شهدای مقاومت به ویژه سالار شهدای آن، سردار سپهبد قاسم سلیمانی است. تجلی جبهه مقاومت در دوران معاصر و شکل‌گیری هسته‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان و به ویژه در کشورهای اسلامی در دو دهه اخیر، مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‌های سردار سلیمانی و دیگر همرزمانش در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

با تصویب قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ‌عنوان «سازمان تروریستی» از سوی ایالات متحده آمریکا در چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ و مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای آغاز گام‌های ایران در رفع محدودیت‌های هسته‌ای ناشی از تصویب برجام، کشور وارد دوران مقاومت فعال در مقابل فشار حداکثری آمریکای متجاوز شد. در این میان، به رغم مجاهدت‌های نیروهای جبهه مقاومت و هدایت‌های مستشاری نیروی قدس در مقابله با نظام سلطه که پیروزی‌های متعددی را در سال‌های اخیر در پی داشته است، به دلیل حاکم بودن تفکر غرب‌گرایانه در بخشی از دستگاه اجرایی کشور و طیفی از نمایندگان مجلس، ظرفیت‌های ملی آنگونه که باید در خدمت و پشتیبانی از این مجاهدت‌ها قرار نگرفت و به تبع آن، دستاوردهای کنونی آن نیز با هزینه‌های مضاعفی به دست آمد؛ اما این مصوبه که اجماع نمایندگان حاضر در صحن مجلس در روز هفدهم دی ماه را با خود داشت، نمایانگر آن است که همین مجلس هم در ماه‌های پایانی عمر خود می‌تواند حمایت‌های مؤثرتری را از این حرکت و دیگر حرکت‌های انقلابی داشته باشد.

این اقدام نشان دهنده این است چنانچه مردم ما در انتخابات مجلس آینده، برای انتخاب نمایندگان و تشکیل یک مجلس کارآمد شاخصه‌های تفکر انقلابی و جهادی را در اولویت‌های خود قرار دهند، چشم‌انداز روشنی فرا راه نظام اسلامی و جهانی شدن گفتمان مقاومت خواهد بود.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات