صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۵۵

از ترور سردار سلیمانی تا تهدید سیدحسن نصرالله

1ـ نظر مردم آمریکا درباره ترور شهید سلیمانی
بر اساس نظرسنجی‌های جدید، بیشتر مردم آمریکا مخالف ترور سردار سلیمانی هستند و معتقدند پس از این اتفاق امنیت آمریکا کاهش پیدا می‌کند. نظرسنجی جدیدی در آمریکا پیرامون تنش‌های اخیر بین ایران و آمریکا صورت گرفته است که می‌تواند برای مخاطب ایرانی قابل تأمل باشد. این نظرسنجی به صورت مشترک در نشریه USA Today و ایپسوس در میان ۱۰۰۵ بزرگ‌سال آمریکایی از تاریخ ۷ تا ۸ ژانویه به صورت آنلاین انجام شده است. شبکه سی‌ان‌ان با استناد به این نظر سنجی گفته است: از بین هر ۱۰ آمریکایی، فقط ۴ نفر موافق ترور سردار سلیمانی بوده‌اند. با این حال اکثریت پاسخگویان آمریکایی معتقدند این کار و عواقب این ترور ایالات متحده را ناامن‌تر کرده است. گفتنی است، این نظرسنجی‌ها در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه در ایالات متحده و بعد از ترور سردار سلیمانی و هنگام حمله موشکی ایران به سمت عراق با هدف ضربه زدن به پایگاه‌های نظامی نیرو‌های آمریکایی انجام شده است.


2ـ رژیم صهیونیستی سیدحسن نصرالله را به ترور تهدید کرد
«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تهدید «سیدحسن نصرالله» به ترور گفت: دبیرکل حزب‌الله لبنان مجبور به افزایش تدابیر امنیتی شده است؛ اما اگر به تهدید رژیم اسرائیل ادامه دهد، این تدابیر نمی‌تواند او را نجات دهد. سیدحسن نصرالله دو روز پیش در سخنانی با اشاره به حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، گفت: «پیام این ضربه به صهیونیست‌ها بود. وقتی تهدیدهای رهبر ایران و سران آن را می‌شنوند، باید آن را جدی بگیرند.» «یوسی کوهن» رئیس موساد نیز در ۲۱ مهر ماه در پاسخ به این پرسش که چرا موساد تاکنون از ترور سیدحسن نصرالله امتناع کرده، گفت: «این سؤال، درست نیست. سؤال (درست) این است آیا نصرالله می‌داند ما گزینه‌ای برای نابودی وی داریم و پاسخ به این سؤال، مثبت است.» تهدید برای ترور دبیرکل حزب‌الله مسئله تازه‌ای نیست و بارها مقامات صهیونیستی چنین سخنانی را به زبان آورده‌اند.


3ـ فهرست اصلاح‌طلبان به صورت ائتلافی بسته نخواهد شد
«سیدحسن رسولی» رئیس ستاد انتخابات مرکزی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان در بررسی و تحلیل نامزد‌های رد یا تأیید صلاحیت شده اصلاح‌طلب حوزه انتخابیه سراسر کشور از سوی هیئت نظارت هر استان، گفت: با اعلام نتایج رسیدگی و بررسی صلاحیت نامزد‌های اصلاح‌طلب، به این نتیجه رسیدیم که برای انطباق نتایج بررسی و رسیدگی به صلاحیت کاندیدا‌های اصلاح‌طلب ٢٠٧ حوزه انتخابیه کشور با راهبرد تعیین شده مصوب شعسا، نیازمند تکمیل اطلاعات و تحلیل دقیق آن هستیم. رسولی با تأکید بر اینکه راهبرد ما در انتخابات پیش‌رو با دوره گذشته انتخابات مجلس تفاوت دارد، اظهار داشت: بر اساس راهبرد تعیین شده در انتخابات مجلس، لیست اصلاح‌طلبان به صورت ائتلافی بسته نخواهد شد.


4ـ لیست نهایی منتشر شده از ائتلاف نیروهای انقلاب صحت ندارد
سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لیست نهایی منتشر شده برای انتخابات مجلس یازدهم را غیرواقعی عنوان کرد. «محسن پیرهادی» در واکنش به لیست منتشر شده از سوی یک رسانه به عنوان فهرست نهایی ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات مجلس گفت: این لیست، جعلی است و حقیقت ندارد. پیرهادی گفت: هنوز سه مرحله از فرایند بررسی وضعیت کاندیداها برای لیست نهایی باقی مانده است. ائتلاف فعلاً به جمع‌بندی درباره 120 نفر برای طی مراحل بعدی رسیده است؛ لذا در این مقطع، انتشار هرگونه لیست با نام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وجاهت ندارد و مواضع و تصمیمات این ائتلاف، با شفافیت و به طوری رسمی اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات