صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۶۹۰

اخبار کوتاه چهارشنبه 25 دی

«بنیامین نتانیاهو» در یک پیام ویدئویی به کشورهای اروپایی توصیه کرد تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را احیا کنند. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این ویدئو، گفت: «ما به طور دقیق می‌دانیم در برنامه هسته‌ای ایران چه اتفاقی می‌‌افتد. اسرائیل امکان دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای را نمی‌دهد.» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد نیز با استقبال از تصمیم اتحادیه اروپا برای فعال کردن سازوکار حل اختلاف در برجام، از اروپایی‌ها خواست به «کارزار فشار حداکثری» علیه ایران ملحق شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از تحویل طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد. «بهرام پارسایی» اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در پی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی با دو محور تحویل هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی شد؛ یکی اینکه چرا این وزارتخانه در شرایط جنگی مانع پرواز هواپیما‌های مسافری نشده است و دیگر اینکه چرا برخلاف قوانین ایکائو و پیش از انجام اقدامات کارشناسی علت سقوط هواپیمای اوکراینی با قاطعیت نقص فنی اعلام شده است.

«مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخواند. به نوشته پایگاه خبری شبکه «المیادین»، الصدر با بیان اینکه نیروهای متجاوز آسمان عراق و حاکمیت آن را نقض کرده‌اند، خطاب به مردم عراق گفت: «عراق شما را به فریاد می‌خواند، سستی و کوتاهی نکنید و به فریادش برسید.» گفتنی است، هادی العامری نیز در فراخوانی مشابه خواستار قیام مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا شد.

«عبدالکریم خلف» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد، کمیته تحقیق درباره ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به نتایج مهمی دست یافته است. وی که با خبرگزاری عراق مصاحبه می‌کرد، گفت: «این کمیته پنجره‌ای از پنجره‌های تحقیقات عمیق را برای طرف‌های دیگر باز می‌کند.» خلف اضافه کرد: «تحقیق درباره ترور المهندس و سردار سلیمانی چه بسا از مرزهای عراق فراتر رود و تحقیقات این کمیته هنوز به پایان نرسیده است.»

«احمد توکلی» رئیس هیئت‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی خواستار پیگرد قضایی نمایندگانی شد که شورای نگهبان صلاحیت آنها را به دلایل انحراف مالی و سوءاستفاده از جایگاه رد کرده است. وی همچنین طی نامه دیگری از شورای نگهبان به منظور اهتمام و جدیت در بررسی اسناد و مدارک تخلفات مالی برخی از نمایندگان و رد صلاحیت آنان حمایت و قدردانی کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات