صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۴۵

دادگاه فرمایشی ترامپ در سنا

حال ترامپ نگران است که عواقب و ترکش های این استیضاح و نکاتی که بعضا در آن طرح می شود، منجر به کاهش آرای وی در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه سال آینده شود.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قرار است روز سه شنبه در مجلس سنای این کشور حضور یابد و پاسخگوی اتهامات خود در خصوص پرونده موسوم به "اوکراین گیت" باشد. علی رغم اسناد و مدارک متقنی که علیه ترامپ در خصوص زد  بند با "زلانسکی"، رئیس جمهور اوکراین در خصوص افشاگری علیه جو بایدن (یکی از نامزدهای اصلی حزب دموکرات در انتخابات سال آینده ) و پسرش وجود دارد، رئیس جمهور آمریکا مدعی است که استیضاح ، کاملا سیاسی و بر پایه ادعاهای دروغین بنا نهاده شده است! با این حال نگرانی و ترس ترامپ از افشای اسناد و مدارک مربوط به تماس تلفنی خود و رئیس جمهور اوکراین، کاملا مشهود است. حتی ترامپ قرار است از اختیارات ویژه ریاست جمهوری خود استفاده کند و مانع از ادای شهادت جان بولتون ، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در این پرونده شود. 
جمهوریخواهان سنا مانند " تد کروز"و " تام کاتن" نیز در این شرایط سعی دارند ضمن هدایت و مدیریت جلسه استیضاح ترامپ،مانع از طرح واقعیات جاری در خصوص این پرونده شوند. بعید است سناتورهای دموکراتی مانند برنی سندرز و الیزابت وارن نیز بتوانند در جلسه استیضاح، اقدامی علیه ترامپ صورت دهند زیرا صورتبندی جلسه استیضاح و نقش پررنگ جمهوریخواهان در برگزاری آن، اجازه چنین مانوری را به سناتورهای مخالف ترامپ در کنگره نخواهد داد. هم اکنون، ترامپ دغدغه ای بابت عدم رای اوری استیضاح ندارد زیرا او به خوبی می داند که اکثریت جمهوریخواه سنا مانع از تحقق این موضوع می شوند. برای رای آوردن استیضاح، لازم است حداقل 67 سناتور به عدم بقای ترامپ در کاخ سفید رای دهند که عملا ناممکن است. با این حال ترامپ نگران است که عواقب و ترکش های این استیضاح و نکاتی که بعضا در آن طرح می شود، منجر به کاهش آرای وی در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه سال آینده شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات