صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۴۴

جو سنگین علیه ترامپ بعد از دروغگویی درباره تلفات انتقام موشکی ایران

کاربران آمریکایی و سایر کشورها در فضای مجازی به دروغگویی و پنهان‌کاری دولت آمریکا درباره تلفات انتقام موشکی ایران واکنش نشان دادند.
جو سنگین علیه ترامپ بعد از دروغگویی درباره تلفات انتقام موشکی ایران
پنهان‌کاری دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تلفات انتقام موشکی ایران از آمریکا در جریان حمله به پایگاه عین‌الاسد واکنش کاربران فضای مجازی را به همراه داشته است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های دولت این کشور در روزهای گذشته بارها مدعی شده بودند ضربه موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد هیچ تلفات یا زخمی نداشته است.
با این وجود، پایگاه «دیفنس‌وان» روز جمعه زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نظامی آمریکا و انتقال آنها به مراکز پزشکی آمریکا در کویت و آلمان را تأیید کرد. گزارش‌های متعددی پیش از این گفته‌اند ده‌ها نظامی آمریکا در این حملات کشته شده‌اند.
لیرد پاپکین، یک کاربر فضای مجازی در آمریکا زیر توئیت شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز درباره خبر زخمی شدن ۱۱ آمریکایی نوشت: این یعنی اینکه دولت ترامپ با گفتن اینکه تلفاتی در کار نبوده دروغ گفته است.
۱۱ نفر طوری مجروح شده بودند که مجبور شده‌اند برای درمان آنها را به مراکز دیگری در خارج از عراق منتقل کنند.
کاربری دیگر (OscarFactsOly@) هم نوشت: به عبارت دیگر، دولت ترامپ وقتی می‌گفت کسی زخمی نشده دروغ گفته است. چند وقت دیگر اعتراف می‌کنند که این حمله کشته هم داشته؟
کاربری دیگر خبری از پایگاه «ای‌بی‌سی‌نیوز» که در آن به کشته شدن ۲ نظامی آمریکایی در آلمان به دلایل نامعلوم در روز ۱۳ ژانویه اشاره شده را بازنشر کرده و نوشته است:همزمانی جالبی است. از زمان حمله ایران، ۷ نظامی آمریکایی در حوادث اینچنینی کشته شده‌اند.
 همه چیز خوب است!
@philosopherki۱۹ توئیت دونالد ترامپ، ساعاتی بعد از حمله موشکی ایران را یادآوری کرده است. ترامپ در آن توئیت نوشته بود: «همه چیز خوب است!.» این کاربر نوشته است:وقتی که ۱۱ نفر در حملات موشکی زخمی شده‌اند [ترامپ نوشته بود] «همه چیز خوب است.
Bear Warrior خطاب به طرفداران ترامپ نوشته: طرفداران ترامپ، هنوز هم می‌خواهید او رئیس‌جمهورتان باشد؟
Middle Age  نیز با به اشتراک گذاشتن خبر مربوط به زخمی شدن نظامیان آمریکایی نوشته است: ۱۱ آمریکایی در حمله ایران زخمی شدند. نشان می‌دهد چقدر به جنگ نزدیک شدیم و دونالد ترامپ دلیل موثقی درباره دلیل آن ارائه نداده است.
مایکل ایگر، در یک اظهارنظر پای خبر سایت پالیتیکو نوشته است: هیچ‌کس نباید شگفت‌زده شود. ترامپ هیچ وقت اطلاعات کامل نمی‌دهد یا بر اساس آن کار نمی‌دهد. تصمیم‌های [او] و افکار عمومی، مبتنی بر پروپاگاندا هستند. او همیشه بدون در نظر گرفتن حقیقت، نگاه خودش از مسائل را ارائه می‌دهد. این چیزی است که مدت‌ها شاهدش بوده‌ایم.
 ترامپِ دروغگو
اما دیان فرگوسن پای همین خبر دیدگاهی نوشته که با بقیه کاربران فرق دارد. او نوشته است: بر خلاف بعضی از شما من فکر می‌کنم ترامپ بیشتر از آنکه دروغ گفته باشد زود صحبت کرد و زیاد حرف زد. می‌دانم شما چه فکر می‌کنید، فارغ از اینکه انگیزه‌اش چه بوده باشد، حرفی که زد اشتباه بود و بنابراین او دروغ گفته است.
اما ترامپ سه خطا مرتکب شد: ۱- خیلی زود، بدون روشن شدن همه واقعیت‌ها حرف زد ۲-خیلی زیاد صحبت کرد و بهتر بود چند جمله ملایم‌تر بر سر زبان بیاورد. ۳- ترامپ هیچ وقت به اشتباهاتش اعتراف نمی‌کند بنابراین نباید منتظر باشیم که حرفش را اصلاح کند.
بنجامین نورتن، روزنامه‌نگار آمریکایی با اشاره به ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره آسیب نرسیدن به نیروهای تروریست آمریکایی در پاسخ موشکی ایران به ترور سردار سلیمانی اعلام کرد ترامپ همواره دروغ می‌گوید.
 تازه پنجشنبه فهمیدیم!
یک سخنگوی پنتاگون بعد از درز روایت‌هایی متفاوت از روایت‌های رسمی درباره تلفات انتقام موشکی ایران تلاش کرده از دولت آمریکا بابت پنهان‌کاری در این خصوص رفع اتهام کند.
خبرگزاری رویترز نوشته پنتاگون جمعه مدعی شده دولت آمریکا تلاشی برای کم‌اهمیت جلوه دادن اطلاعات مربوط به زخمی شدن نظامیان آمریکا در حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» یا تأخیر در اعلام آمار تلفات صورت نگرفته است. سخنگوی پنتاگون گفته عموم مردم تنها چند ساعت بعد از وزیر دفاع در جریان این موضوع قرار گرفته‌اند.
جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون مدعی شد که مقام‌های ارشد ارتش آمریکا روز پنجشنبه تازه متوجه شده‌اند که ۱۱ نظامی آمریکا به دلیل نشان دادن نشانه‌های ضربه مغزی خفیف از عراق خارج شده‌اند.
هافمن مدعی شد: این ایده‌ها که تلاشی برای کوچک‌نمایی شمار زخمی‌ها وجود داشته یا نوعی بی‌برنامگی سیاسی در این خصوص وجود داشته محلی از اعراب ندارند.
 پذیرش تلفات از نوع آمریکایی
رسانه‌های آمریکایی تحت سانسور شدید دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی واشنگتن در حالی به افشای قطره‌چکانی اطلاعات درباره تلفات و خسارات پایگاه عین‌الاسد روی آورده‌اند که برخی منابع حتی تعداد بالایی از کشته‌ها را تخمین می‌زنند.
دارا ماسیکوت، کارشناس ارشد مطالعات استراتژیک و امنیت ملی از کالج جنگ نیروی دریایی آمریکا و پژوهشگر سیاسی در اندیشکده «رَند»، در صفحه توئیتر نوشت: من کارشناس [مسائل] ایران نیستم.
اما تحلیلگر نظامی هستم. وقتی به نقاط اثر حمله ایران به پایگاه هوایی [عین] الاسد نگاه می‌کنم، حمله نمادین با هدف اجتناب از تلفات که بعضی‌ها می‌گویند، ندیدم.
جفری لوئیس، استاد موسسه تحصیلات تکمیلی «مطالعات بین‌المللی میدلبری» و تحلیلگر اندیشکده «مرکز مطالعات عدم اشاعه جیمز مارتین» نیز ضمن به اشتراک گذاشتن تصویری از نقاط هدف قرار داده شده توسط موشک‌های بالستیک ایران و حجم خساراتی که به این پایگاه وارد شده، نوشت: «موشک‌های ایرانی چندین ساختمان/زیرساخت را در پایگاه هوایی عین‌الاسد نابود کردند. ایرانی‌ها «خطا نزدند». این ساختمان‌ها با دقت بالا هدف قرار داده شدند.
حساب توئیتری موسوم به «ایران ویووِر» نیز در مطلبی نوشت: منابعی گفته‌اند که شش فروند جنگنده «اف-۳۵» و شش پهپاد همزمان از پایگاه عین‌الاسد حفاظت می‌کردند که یگان جنگ الکترونیک سپاه توانست سامانه‌های راداری آنها فریب داده و مانع هرگونه واکنشی از سوی نظامیان آمریکایی شود.
این حساب‌توئیتری نوشت: ساختمان‌های فرماندهی و کنترل، پست دیدبانی، انبار سلاح و مهمات، انبار تدارکات، دفتر اصلی امور اداری، حفظ و نگهداری هواپیماها، آشیانه پرواز هواپیماها، آشیانه بالگرد، آشیانه پهپاد، دو خوابگاه و سنگر نابود شدند.
ایران‌ویوور به نقل از منابعی نیز ادعا کرد تجهیزات بسیاری از جمله شش فروند بالگرد بلک‌هاوک و شینوک، تمام پهپادهای مستقر در عین‌الاسد، شش فروند هواپیمای V۲۲، یک فروند هواپیمای سوخت‌رسان و یک فروند هواپیمای ترابری در انتقام موشکی سپاه منهدم شدند.
به هر روی، به نظر می‌رسد رسانه‌های آمریکایی به تدریج در حال درز دادن اطلاعات مربوط به تلفات حمله موشکی به عین‌الاسد هستند و این احتمال وجود دارد که روند مزبور ادامه یابد. با این حال، تا همین‌جا، اذعان به آسیب دیدن یازده نظامی آمریکایی نیز با سخنان صریح رئیس‌جمهور این کشور که گفته بود همه نیروهای آمریکایی در عین‌الاسد در سلامت هستند، در تناقض است.
 لفاظی ضدایرانی ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های ضد ایرانی خود درباره عملیات تروریستی این کشور در عراق و به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، این بار در یک نشست جمع‌آوری کمک مالی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به تعریف و تمجید از این عملیات تروریستی و اتهام‌زنی و لفاظی علیه سردار سلیمانی پرداخته است.
به نوشته سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک نشست با حضور حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه در تفرجگاه شخصی خود در «مار-ئه-لاگو» ایالت فلوریدا، جزئیات مفصلی از عملیات تروریستی بامداد ۱۳ دی ماه این کشور در حومه فرودگاه بین‌المللی بغداد ارائه کرد؛ عملیاتی که در آن سردار سپهبد قاسم سلیمانی، «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشدالشعبی عراق و جمعی دیگر از همرزمانشان شهید شدند.
بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، فایل صوتی سخنان دونالد ترامپ در این نشست به دست شبکه سی‌ان‌ان رسیده است.
به گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در دفاع از عملیات تروریستی و غیرقانونی این کشور در بغداد که با مخالفت‌های بین‌المللی مقام‌های کشورهای مختلف از قبیل عراق مواجه شده است، ادعا کرد که قبل از صدور مجوز دستور برای ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، او «حرف‌های بدی درباره کشور ما (آمریکا) می‌زد.
 گاف رئیس‌جمهور آمریکا
طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این او و دیگر مقام‌های دولتش مدعی شده بودند، عملیات ترور سردار سلیمانی برای دفع یک «تهدید قریب‌الوقوع» بوده است، در نشست «مار-ئه-لاگو» توضیحی درباره این تهدید ادعایی نکرد و در اظهارنظری گستاخانه تنها مدعی شد که سردار سلیمانی یک «تروریستِ شناخته شده» بود.
طبق گزارش سی‌ان‌ان، رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنان خود گاف تازه‌ای هم داده و ابومهدی المهندس را «رئیس حزب‌الله» توصیف کرده است در حالی که او فرمانده و معاون سازمان الحشدالشعبی بوده است.
ترامپ در بخشی از سخنان بی‌شرمانه خود گفت: (مقام‌های نظامی آمریکا به من گفتند) قربان! آنها (سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) با هم هستند. قربان! آنها (فقط) دو دقیقه و ۱۱ ثانیه وقت دارند. قربان! آنها ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه برای زنده بودن، زمان دارند. آنها در خودرو هستند، آنها در یک خودروی زرهی هستند اما یک هو بوم (صدای انفجار ناشی از حمله موشکی آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و المهندس) شنیده شد.
 داغی که حاج قاسم بر پشت آمریکا گذاشت
رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تمجید از عملیات تروریستی و غیرقانونی به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس به تبعات بین‌المللی این حمله اذعان کرد و گفت که این عملیات، «دنیا را تکان داد».
دونالد ترامپ افزود: «فرض بر این بود که او (سردار سلیمانی)، شکست‌ناپذیر باشد».
اظهارات تازه رئیس‌جمهور آمریکا علیه سردار سپهبد شهید سلیمانی بعد از آن مطرح شده که واشنگتن به رغم کتمان اولیه، اندک‌اندک در حال پذیرفتن تلفات انتقام موشکی ایران است.
به گزارش فارس، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «هیو هیویت» در ادعایی بی شرمانه، ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قانونی دانست و مدعی شد: «قطعاً» ترور سلیمانی قانونی بوده است!
داغی که سردار حاج قاسم سلیمانی در عراق و سوریه و لبنان وفلسطین و یمن و بحرین، بر پشت بوش و اوباما و ترامپ و هیئت حاکمه جبار آمریکا گذاشته، داغی نیست که حتی با شهادت او از بین برود.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات