صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۱۹۷۶۰

اخبار کوتاه یک‌شنبه 25 دی

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» درگزارشی با عنوان «شر ترامپ، واگیر است» نوشت: «رئیس‌جمهورِ قدرتمندترین دموکراسی جهان به ارتکاب جنایت جنگی تهدید می‌کند‌؛ هدف قرار دادن اماکن فرهنگی. بربریتی که فقط از عهده گروهک‌هایی مانند طالبان بر می‌آید. ترامپ انسانی نادان، کینه‌جو و خودشیفته است. وقت آن رسیده که سخنان جسورانه آن افسر نیروی دریایی را تکرار کنیم که گفت، تحت مدیریت ترامپ، ایالات متحده یک اتحادیه فساد است که هزاران نقطه شر محرک آن هستند و آن شر، واگیر است.»

«هاشمی‌فرد» عضو انجمن قطعه‌سازان با بیان اینکه بخش بزرگی از ECU (کامپیوتر خودرو) را داخلی‌سازی کرده‌ایم، گفت: در سال جاری نسل چهارم ECU با داخلی‌سازی بالای ۸۰ درصد به تولید رسیده است. وی با بیان اینکه ECU تولیدی در کشور تحت لیسانس و کپی شده نیست، گفت: ۱۰۰ درصد بخش سخت‌افزاری و کالیبراسیون داخلی‌سازی شده و در زمینه نرم‌افزاری نیز بیش از ۸۰ درصد خودکفایی صورت گرفته که این رقم نیز تا پایان سال آینده به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به استفاده امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه از نام جعلی برای خلیج‌فارس در توئیت‌هایی به فرانسوی، انگلیسی و فارسی نوشت: «به جناب مکرون یادآور می‌شوم خلیجی که در جنوب ایران واقع است، تنها یک نام دارد و آن خلیج‌فارس است.» وی افزود: «حضور نظامی شما در خلیج‌فارس به اندازه اشتباه شما در نامیدن آن اشتباه است. هر دو اشتباه بزرگ، اما قابل جبران است.»

«افسانه اروجی» معاون بازار فرابورس ایران از آغاز عملیات بازار باز برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور از ۲۸ دی ‌خبر داد و گفت: برای نخستین بار عملیات بازار باز آغاز شد که این معاملات از درگاه بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران رقم می‌خورد. وی در ادامه افزود: امروز معامله تعداد 10/000 برگه اسناد خزانه اسلامی در این بازار بین بانک مرکزی و یکی از بانک‌های دارای مجوز به منظور تأمین کمبود نقدینگی این بانک انجام شد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات