صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۱۹۸۶۲

اخبار کوتاه چهارشنبه 2 بهمن

منابع آگاه اعلام کردند، بریتیش پترولیوم انگلیس با پایان یافتن توافق 100 میلیون دلاری با عراق برای اکتشاف نفت در کرکوک و عقب‌نشینی از بستن توافق جدید در استخراج نفت از این منطقه تمام نیروهای خود را خارج و عراق را ترک کرده است. از دیگر دلایل خروج بریتیش پترولیوم انگلیس از کرکوک ارزیابی مجدد شرکت‌های غربی نسبت به ریسک حضور در عراق در سایه اعتراضات در این کشور و تشدید تنش بین آمریکا و ایران است.

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق گفت: «سازوکار قانونی و اجرایی فرایند خروج نیروهای خارجی از این کشور شروع شده است و ما رایزنی‌ها برای اجرای آن را آغاز کرده‌ایم.» گفتنی است، پارلمان عراق دو روز پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان‌شان، طرح اخراج نیروهای خارجی از عراق را تصویب کرد.

«ابراهیم الدیلمی» سفیر یمن در ایران با حضور در منزل سردار سلیمانی، شهادت سردار مقاومت را به خانواده معظم وی تبریک و تسلیت گفت و پیام تسلیت و همدردی «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله و «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن را ابلاغ کرد. سفیر یمن همچنین یک خنجر یمنی به فرزند سردار سلیمانی اهدا کرد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در امور خلع سلاح، احتمال خروج ایران از «ان‌پی‌تی» را پیامی منفی توصیف کرد و گفت: «ایران باید نه تنها درباره مسئله هسته‌ای، بلکه در ارتباط با برنامه موشکی خود هم با آمریکا مذاکره کند.» گفتنی است این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که آمریکا با خروج از برجام زمینه‌ساز فروپاشی توافق هسته‌ای بوده است.

«سیدافضل موسوی» مدیر مسئول روزنامه سازندگی گفت: «رد صلاحیت تعدادی از چهره‌ها به معنی از دست رفتن مفهوم رقابت نیست. از نگاه بنده به اندازه پر شدن لیست، کاندیداهای اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شدند، بر خلاف برخی ادعاها و فضاسازی‌ها معتقدم با فقدان و فقر کاندیدای اصلاح‌طلب روبه‌رو نیستیم.»

مرکز آمار کشور نرخ تورم سالیانه دی‌ماه را 38/6 درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل (آذر ماه) 1/4 درصد کم شده است. نرخ تورم سالیانه برای خانوارهای شهری ۳۸ درصد و برای خانوارهای روستایی 42/2 درصد است که نسبت به ماه قبل به ترتیب 1/3 درصد و 1/6 درصد کاهش داشته است.

«آدام شیفت» مشاور قانونی کاخ سفید از ضوابط ارائه شده از سوی رهبر جمهوری خواهان برای محاکمه ترامپ حمایت کرد. وی گفت: «جرایمی که رئیس‌جمهور ترامپ مرتکب شده است، ایجاب می‌کند تا محکوم و از سمت خود عزل شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات