صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳  ، 
کد خبر : ۳۲۰۱۲۱

از محکومیت معامله قرن تا جلوگیری از پولشویی

1ـ ارتش سوریه در آستانه آزادسازی یک شهر استراتژیک در ادلب

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه در آستانه به دست گرفتن کنترل شهر استراتژیک «سراقب» در شمال غربی این کشور هستند که از حدود یک هفته پیش درگیری‌هایی میان این نیروها و گروهک‌های تروریستی در این منطقه در جریان است. گفتنی است، از ماه دسامبر گذشته و با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه، جبهه النصره و گروهک‌های تروریستی هم‌پیمان با آن نفوذ خود را در استان ادلب و اطراف آن به صورت چشمگیری از دست داده‌اند. گروه موسوم به «مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه» وابسته به معارضان‌ می‌گوید نیروهای ارتش وارد درگیری‌های شدید با گروه‌های تروریستی، به ویژه جبهه النصره در محورهای سراقب در حومه جنوبی ادلب و «الراشدین» در حومه غربی حلب شده‌اند. ارتش سوریه اکنون بیش از 40 درصد از مناطق استان ادلب را که از آن به عنوان آخرین پایگاه شورشیان سوری یاد می‌شود، به تصرف خود درآورده‌ و در صورت تصرف سراقب، به پیروزی بزرگ دیگری در این منطقه دست پیدا خواهد کرد.

2ـ معامله قرن نقشه‌ای برای تلافی شکست‌های داخلی ترامپ

«محمود الزهار» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که از غزه برای شرکت‌کنندگان در راه‌پیمایی گسترده محکومیت معامله قرن در صنعا سخنرانی تلویزیونی ایراد کرد، گفت: «عرصه یمن امروز گواه این است که شما از صهیونیسم عربی وابسته به صهیونیسم یهودی برائت جسته‌اید و ما به پروردگار و ملت یمن وعده می‌دهیم که تفنگ‌مان را کنار نمی‌گذاریم تا وقتی که در مسجدالاقصی نماز گزاریم و پرچم اسلامی را در همه فلسطین به اهتزاز درآوریم و وقتی زمان پیروزی و آزادی فرارسید از یمن خوشبخت و بزرگ هم قدردانی خواهیم کرد.» عضو دفتر سیاسی حماس ارائه طرح معامله قرن را نقشه ترامپ برای تلافی شکست‌های داخلی خود در آمریکا دانست و گفت: «رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد به قیمت سرزمین و مقدسات ما دوره ریاست‌جمهوری خود را تمدید کند.» الزهار نبرد پیش روی وعده آخرت را اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: «این قول و عهد ماست و ما کنار نخواهیم رفت و به اذن پروردگار دیدار ما در مسجدالاقصی است.»

3ـ تعداد تلفات انتقام موشکی ایران به ۶۴ نفر افزایش یافت

به گزارش «سی‌ان‌ان»، مسئولان آمریکایی که با اعلام تدریجی افزایش تلفات انتقام موشکی ایران سعی در تقلیل اهمیت حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد را دارند، بار دیگر آمار تازه‌ای مربوط به تلفات نظامیان آسیب‌دیده خود در حمله سپاه اعلام کردند. در همین ارتباط، دو مقام آمریکایی بامداد جمعه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ضمن اعلام افزایش مجدد تعداد تلفات نظامیان آمریکایی پایگاه عین‌الاسد، خبر دادند تعداد نیروهای آمریکایی که در انتقام موشکی ایران و حمله ایرانی‌ها به پایگاه هوایی عین‌الاسد دچار ضربه مغزی شده‌اند، به 64 نفر رسیده است. این در حالی است که در آخرین آمار اعلام‌ شده پنتاگون، این تعداد 50 نفر و پیشتر از آن 11 نفر اعلام شده بود.

4ـ اتفاق جدیدی که سبب جلوگیری از پولشویی می‌شود

«مجید شاکری» با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌ها مبنی بر اخذ اسناد مثبته برای نقل و انتقال‌های بیش از یک میلیارد تومان در درون شبکه بانکی، اظهار داشت: این اتفاق بسیار مهمی است که اثرات مهمی هم در حوزه ارز و هم در حوزه مالیاتی خواهد داشت. این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این چارچوب جدید سبب جلوگیری از پولشویی می‌شود، تصریح کرد: ما وارد دوره جدیدی از مبادلات پولی و دوره ثبات در بازار ارز خواهیم شد و بخش مهمی از نگرانی‌های ارزی برطرف خواهد شد. این موضوع مستقل از اتفاقاتی است که در حوزه عرضه ارز اتفاق می‌افتد؛ چون این اقدام ناظر بر بخش ریالی مبادلات مالی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات