صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۲۴

شركت در انتخابات تحت هر شرایطی؟

مهم‌ترین مؤلفه اقتدار ملی جمهوری اسلامی که تا به امروز توانسته است این نظام مقدس را در برابر تهدیدات و نیرنگ‌های اردوگاه سلطه و استکبار جهانی مقاوم و استوار نگه دارد، دو مؤلفه «نصرت الهی» و «مقبولیت مردمی» آن بوده است (ایدک بنصره و بالمؤمنین). مقبولیت و دلگرمی به حمایت ملت که سنت الهی تجلی حمایت الهی نیز هست، همان سلاح برنده‌ای است که تا به امروز دشمنان بیگانه را ناامید و خشمگین کرده است.

دشمن نیز با شناخت این پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی، از همان روز اول تلاش کرد تا صفوف متحد ملت را از پشتیبانی جمهوری اسلامی خارج کند و آن‌گاه در صدد نابودی نظام برآید؛ فرایندی که با نصرت الهی و بصیرت ملت تا به امروز در همان گام اول ناکام مانده است. بی‌ثمر بودن شرکت در انتخابات و پرهزینه نشان دادن حمایت ملت از جمهوری اسلامی و ایستادگی در برابر دشمن، بخشی از تاکتیک‌های رسانه‌ای و تبلیغات استکبار جهانی است که در طول چهار دهه اخیر به کار گرفته شده و ناکام مانده است.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی‌‌، حضرت امام خمینی(ره) در طول عمر پربرکت خود همواره به اهمیت حضور ملت در پای صندوق‌های رأی برای ناکام گذاشتن سناریوی دشمن در این زمینه تأکید می‌کردند.

ایشان در آستانه مجلس دوم خطاب به ملت می‌فرمایند: «از خارج چشم دوخته‏اند به اینكه این انتخابات درست نشود. اعلامیه‏ها و... كه مردم شركت نكنید، و شركت كردند الحمدللّه... فرضاً كه ما بد باشیم، اما اسلام كه خوب است، اسلام را كه قبول دارند همه، این یک وظیفه اسلامی است كه ما حفظ كنیم جمهوری اسلامی را. اگر مجلس، لطمه‏ای بر آن وارد بشود، به جمهوری اسلامی لطمه وارد می‏شود.»(25/2/1363)

بنیان‌گذار انقلاب در ادامه، نتیجه حضور حداکثری را «شکل‌گیری مجلس مقتدری» دانسته‌اند که «می‏تواند با دنیا كه در مقابل ایران واقع شده است، كارهایش را به شایستگی عمل بكند.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات