اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۲۰۵۵۰
هشدار یک کارشناس بازار سرمایه:

ورود مردم به بورس بدون افزایش عرضه سهام خطرناک است

از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۹۶ هزار کد بورسی اضافه شده و دبیرکل کانون کارگزاران بورس در مورد آن ابراز نگرانی کرده و بر این باور است که این اتفاق خطرناک بوده و وظیفه ارکان بازار سرمایه این است که طرف عرضه را تقویت کند.
آمار صدور کدها در سال ۱۳۹۸ به این ترتیب است که در فروردین ۵۵ هزار کد، در اردیبهشت  ۳۹ هزار کد، در خرداد  ۲۳ هزار کد، در تیر  ۳۴ هزار کد، در مرداد ۴۸ هزار کد و در شهریور ۶۱ هزار کد صادر شده است. میزان صدور کدها در مهرماه رشد چشم‌گیری داشت و در این ماه  ۹۱ هزار کد صادر شد.
همچنین در آبان، آذر و دی به ترتیب شاهد صدور ۲۵ هزار، ۵۲ هزار و ۶۸ هزار کد هستیم؛ بنابراین کل کدهای صادر شده از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۹۶ هزار کد و تعداد کل کدها ۱۱ میلیون و ۳۳۸ هزار کد (این کدها به غیر از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری است که یونیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارند) است.
در این زمینه، سید روح‌ا... میرصانعی، دبیرکل کانون کارگزاران بورس اظهار داشت: تعداد سهام‌داران خطرناک است. زمانی که طرف تقاضا تا این حد رشد پیدا کرده و جذب سرمایه به بازار تا این حد توسعه پیدا کرده است و عموم مردم دارند وارد بازار می‌شوند وظیفه ارکان بازار سرمایه این است که طرف عرضه را تقویت کند در غیر این صورت باعث بالا رفتن بی‌دلیل قیمت برخی از سهام شرکت‌ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: منظور از تقویت طرف عرضه این است که سازمان خصوصی‌سازی و شرکت‌های سرمایه‌گذار بزرگ را به عرضه تشویق کنیم. همچنین مقرراتی که جلوی عرضه شرکت‌ها را می‌گیرد حذف کنیم. برای مثال مقرراتی در بازار پایه وجود دارند که می‌گویند سهام‌داران بزرگ شرکت‌ها نمی‌توانند عرضه کنند مگر اینکه مجوز بگیرند. این قوانین دست و پا گیر است و باید حذف شود تا سهام داران عمده بتوانند عرضه کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات