اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۱۹۳۱۷
کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد؛

بورس همچنان پیشتاز می ماند

شاخص کل بازار بورس در پایان معاملات دیروز به رقم ۳۷۵ هزار و ۵۴۷ واحد رسید که رقمی بی‌سابقه برای بازار سرمایه است.
شاخص کل بازار در پایان معاملات دوشنبه با ۵۸۱۷ واحد رشد به رقم ۳۷۵ هزار و ۵۴۷ واحد رسید که رقمی بی‌سابقه برای بورس است. علاوه بر شاخص کل قیمت، شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز رشدی ۲۱۸۹ واحد را نشان می‌دهد. بر این اساس این شاخص نیز رقم ۱۲۰ هزار و ۳۵۹ واحد را ثبت کرد.
معامله‌گران بورس، روز گذشته ۶۴۴ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز یکشنبه کاهش داشت.
شاخص کل فرابورس نیز دیروز با ۱۰۸ واحد رشد به رقم ۴۹۳۱ واحد رسید. تعداد و ارزش معاملات در فرابورس نیز مانند بورس با کاهش مواجه بود و معامله‌گران ۳۲۷ هزار معامله انجام دادند که ۱۳ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان ارزش داشت.
همچنین یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر عواملی که زمینه رشد بازار سرمایه را فراهم کرده، بیان کرد: از فصل پاییز این تصور وجود داشت که دولت ضمن افزایش قیمت بنزین سراغ دیگر حامل‌های انرژی می‌رود و زمینه افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آن‌ها را ایجاد می‌کند.
ولید هلالات ادامه داد: در زمان ارسال لایحه بودجه به مجلس مشخص شد که افزایش قیمت گاز فقط هفت درصد بوده و نگرانی‌های موجود مبنی بر اینکه دولت به دنبال افزایش حامل‌های انرژی و حذف معافیت‌های مالیاتی است برچیده شد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: ما همچنان شاهد ورود کد‌های جدید به خصوص از سمت غیرتهرانی‌ها به بورس هستیم که اگر چه این رقم‌ها ناچیز است، اما مجموع آن‌ها رقم‌های چشمگیری محسوب می‌شوند.
هلالات با بیان اینکه بازدهی دلار در یک سال اخیر صفر و میزان تورم رو به افزایش بوده است، گفت: در کنار رکود بازار دلار، طلا و سکه و نیز سود حدود ۲۰ درصدی بانک، نقدینگی‌ها به سمت بازار سهام سوق پیدا کرد و باعث شد تا بازار بدون اصلاح به سمت بالا پیش رود.
وی افزود: شاخص ابتدای اردیبهشت مرز ۲۰۰ هزار واحد بود، اما اکنون به ۳۷۰ هزار واحد رسیده باشد که نشان‌دهنده رشد خوب بازار است.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر حقوقی‌های بزرگ بازار عرضه‌های سنگین داشته باشند و در بازار با مسایل سیاسی همراه شویم روند معاملات بورس تهدید‌کننده می‌شود، اما در حالت طبیعی بازار افتی نخواهد داشت و با شیب ملایم رشد می‌کند.
هلالات به صنایع برتر در بازار تا پایان سال جاری‌اشاره کرد و گفت: رشد بانکی‌ها در بازار ادامه دار است. گروه سنگ‌آهن و معدنی‌ها به دلیل قیمت جهانی و نرخ دلار نیمایی فضای خوبی خواهند داشت و با تقسیم سود چشمگیری در مجامع همراه هستند. گروه خودرو هم به دلیل موضوع تجدید ارزیابی مورد اقبال بازار قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات