صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۲۱۱۹۷

از کنسرت تجزیه‌طلبی تا فراموشی محرومان

1ـ رژیم صهیونیستی در جریان عملیات ترور فرودگاه بغداد بود؟!

«رون بن یشای» تحلیلگر روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعتراف کرد، رژیم صهیونیستی پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران پیش‌بینی کرده بود ایرانی‌ها در فعالیت‌های‌شان در سوریه بازنگری کنند، اما اکنون مشخص شده است فعالیت‌های نیروی قدس با همان شدت در زمان حیات سپهبد سلیمانی ادامه دارد. وی مدعی شد: «ایرانی‌ها کار در میدان شمالی (مرز سوریه و لبنان با اسرائیل) را به شکل روتین در سه زمینه ادامه می‌دهند: اول ایجاد قابلیت‌هایی که به نیروهای ارتش اسرائیل در مرز با جولان آسیب می‌زند و آماده کردن محل عبورهایی با هدف گذاشتن بمب یا نفوذ به شهرک‌ها و اردوگاه‌های ارتش اسرائیل، دوم انتقال وسایل جنگی پیشرفته و منحصر به فرد به متحدانش در سوریه و سوم تولید موشک‌های نقطه‌زن برای استفاده در نبرد علیه اسرائیل.» بن ‌یشای سپس اذعان کرد: «عملیات ایران با همکاری نظام سوریه منجر به از بین رفتن آرزوهایی شده است که در اسرائیل در پی ترور سلیمانی حدود دو ماه پیش به ‌وجود آمده بود.

2ـ اصلاح‌طلبان نتوانستند نسبت روشنی با محرومان برقرار کنند

«محسن آرمین» فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88، در بخشی از مصاحبه خود با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه «شرق» گفته است: «جنبش اصلاحات نتوانست نسبت روشنی با محرومان و اقشار پیرامونی جامعه برقرار کند و نتوانست مفهوم توسعه سیاسی را برای آن قسمت جامعه تبیین کند؛ البته ناگفته نماند که در عین حال این هم قابل انکار نیست که جنبش اصلاحات باعث افزایش سطح آگاه‌های عمومی شد، اما این آگاهی‌بخشی عمدتاً به جوامع شهری محدود ماند.» او سپس مدعی شد: «با محدودیت‌هایی که بر اصلاح‌طلبان تحمیل می‌شد، قطع ارتباط جریان اصلاحات با بدنه اجتماعی در دستور کار جریان ضد اصلاحات قرار داشت. در عموم موارد، وقتی ما می‌خواستیم در شهرهای مختلف سخنرانی کنیم، مانع سخنرانی ما می‌شدند؛ زیرا نمی‌خواستند گفتمان اصلاحات برای همه طبقات در همه شهرها فراگیر شود.»

3ـ کنسرت تجزیه‌طلبی

«شهرام همایون» مدیر و مجری یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای، با اشاره به برگزاری کنسرت تعدادی از خوانندگان لس‌آنجلسی در عربستان، این برنامه را در جهت تجزیه و جدایی اهواز از ایران دانست و گفت: «شکل توطئه‌های سیاسی تغییر کرده است. یک موقعی لشکرکشی و زمانی بمب‌گذاری می‌کردند، اما الان این کار‌ها را نمی‌کنند؛ الان شبکه تلویزیونی راه می‌اندازند، کنسرت برگزار می‌کنند. وی تصریح کرد: «من قبول نمی‌کنم که این خوانندگان متوجه نشدند. باید از آنها پرسید چرا ابزار [تجزیه ایران] شدید؟ عربستان برای اهواز نقشه کشیده است.» گفتنی است، همایون خود یکی از افراد سلطنت‌طلبی است که از جدایی بحرین از ایران دفاع می‌کند، اما ظاهراً آش تجزیه‌طلبی به حدی شور شده است که معاندان حاضر نیستند ننگ تحرکات تجزیه‌طلبانه خیلی واضح به نام‌شان زده شود.

4ـ رئیس‌جمهور باید فرمانده سلامت شود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «آقای رئیس‌جمهور باید شخصاً مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.» «محسن رضایی» در یادداشتی نوشت: «در شرایط کنونی که مردم عزیزمان با یک ویروس و بیماری جهانی مواجهند، حضور و ظهور مسئولان دولتی در میادین بحران می‌تواند مایه آرامش مردم و سرعت در حل مشکلات گردد. به بیان ساده‌تر، مردم اگر مسئولان را در قله‌های نگرانی در ملازمت خود نبینند، دچار بی‌اعتمادی می‌شوند؛ بنابراین میدان‌داری مسئولان ارشد اجرائی فراتر از یک وزارت بهداشت می‌تواند از آلام روحی به نفع روان‌سازی تدبیر امور و امیدافزایی برای عبور از این دوره بکاهد و تجربه‌ای بالنده را به بار بنشاند. آقای رئیس‌جمهور باید شخصاً مانند شرایط جنگی در قرارگاه فرماندهی سلامت مستقر شود.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات