صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۱۰
معاون سیاسی سپاه

تذری یک مجاهد خستگی ناپذیر و مجتهد سیاسی بود

سردار جوانی گفت: مرحوم فرزاد تذری یک دانشمند و صاحبنظر بخصوص در عرصه تحلیل و جریان شناسی سیاسی بود و به معنی کامل کلمه یک مجتهد سیاسی بود.

سردار دکتر یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه در مراسم بزرگداشت مرحوم فرزاد تذری در مجموعه فرهنگی رسانه ای صبا با بیان این که قبل از ورود به اداره سیاسی سپاه با این مرحوم آشنایی داشتم، افزود: سال 79 که وارد اداره سیاسی شدم یکی از دو نفری که در بین نیروهای اداره همیشه طرف مشورتم بود آقای تذری بود. بسیار صادق، امین، دلسوز و صاحب نظر بود و تیزبینی خاصی داشت و دنبال انجام کار ارزشمند بود.

سردار جوانی در رابطه با ولایتمداری مرحوم تذری گفت: ارادت خاص و ویژه او نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی عیان بود. وقتی شاخصه ای را از ایشان می گرفت و درک می کرد همه توانش را برای اجرای آن می گذاشت.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: در شناخت گروه ها و جریانات قبل و بعد از انقلاب، بالاخص جریان نفاق یک دائرة المعارف و کتابخانه سیار بود. اگر مرحوم حسن شایانفر در دفتر سیاسی سپاه و موسسه کیهان در مسائل فرهنگی و جریان شناسی فرهنگی مرجعيت داشت، مرحوم تذری در جریان شناسی سیاسی و شناخت گروه ها و احزاب سیاسی اینچنین بود.

سردار جوانی گفت: این مجتهد و کارشناس سیاسی وقتی در جلسات حاضر بود با وجود توانمندی بالا بی صدا و آرام می نشست، و تا زمانی که از او نمی خواستند صحبت نمی کرد. و در زمان صحبت، بهترین و مناسب ترین پاسخ ها را متناسب با مخاطب خود ارائه می نمود.

سردار جوانی در خصوص نقش این مرحوم در شکل‌گیری هفته نامه صبح صادق گفت: مرحوم تذری حقیقتا مجاهد خستگی ناپذیری بود که این زیبنده ترین لقب برای اوست. در دورانی که او در اداره سیاسی مسئول معاونت بررسی و تحلیل بود به عنوان یکی از موثرترین افراد در بنیانگذاری هفته نامه صبح صادق عمل کرد. به واقع هفته نامه صبح صادق که امروز به یک نشریه با قدمت و مهم  سپاه تبدیل شده است، پایه و بنیانش توسط این مجاهد خستگی ناپذیر گذاشته شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات