صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۲۸۵

اخبار کوتاه دوشنبه 26 اسفند

«مهرداد جمال‌ارونقی» معاون فنی گمرک ایران از ترخیص بیش از ۴۰ محموله اقلام پزشکی و بهداشتی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد و بیان کرد: از ابتدای اسفند تاکنون بیش از ۳۰ محموله از کشور چین وارد شده که شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، کیت تشخیص، ماسک، ژل ضد عفونی، پد الکلی، دستکش، لباس ایزوله، انواع دارو جهت مقابله با کرونا، تیوپ نمونه‌گیری و عینک می‌شود. وی ادامه داد: همچنین محموله دیگری شامل لباس و ماسک از کشور فرانسه و چهار محموله از یونیسف در این مدت ترخیص شده که کلیه اقلام مربوطه در ارتباط با کنترل و مقابله با ویروس کرونا بوده است.

سفیر انگلیس در تهران با انتشار توئیتی به رفتار هم‌وطنانش برای هجوم به فروشگاه‌ها در انگلیس و همچنین در دسترس بودن مایحتاج روزانه در فروشگاه‌های ایران، واکنش نشان داد. راب مک ایر با انتشار تصویری از قفسه‌های دستمال توآلت در فروشگاهی در صفحه توئیترش نوشت: خرید امروز در تهران. همان چیزی که شما نگرانش بودید. توئیت سفیر انگلیس در واکنش به رفتار هموطنانش است که در عرض یک ساعت فروشگاه‌های انگلیس را خالی کردند.

بانک مرکزی اعلام کرد:‌ در راستای تأمین ارز جهت واردات کالاها و مواد اولیه مورد نیاز کشور، در اسفند ماه جاری بیش از یک‌ونیم میلیارد دلار در بازار ثانویه ارز از سوی این بانک و صادرکنندگان غیر نفتی عرضه شده است. جریان مناسب عرضه ارز توسط پتروشیمی‌ها و سایر صادرکنندگان در کنار عرضه ارز بانک مرکزی، ضمن تأمین ارز مورد نیاز برای ثبت سفارش‌های انجام شده سبب روند کاهش نرخ ارز در این بازار نیز شده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه هیچ تقابلی میان احکام شرعی و دستورهای بهداشتی وجود ندارد، گفت: اسلام نسبت به حفظ جان بسیار تأکید دارد. آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی گفت: اگر این روز‌ها افرادی مریض هستند، مبادا این را کتمان کنند، به طبیب مراجعه و با او ارتباط برقرار کنند حفظ نفس واجب است. اما در کنارش خدا می‌فرماید بدان که طبیب وسیله است، قرص داروست، اما شفا دست خدای تبارک و تعالی است.

پژوهشکده آمار ایران برای اولین بار در گزارشی آورده است: پیش بینی نرخ رشد سال ۱۳۹۸، که بر اساس عملکرد واقعی اقتصاد در 9 ماهه نخست سال و پیش بینی فصل زمستان سال ۱۳۹۸ انجام شده است، نشان می دهد که در سال ۱۳۹۸ نرخ رشد محصول ناخالص داخلی با نفت به منفی هفت درصد و نرخ رشد محصول ناخالص داخلی بدون نفت به صفر درصد خواهد رسید.

مسعود بهرامی نوید، مدیرعامل یکی از شرکت‌های توزیع دارویی شستا در خصوص توزیع دارو در ایام نوروز گفت: شرکت پخش هجرت با ۱۶۰ کامیون که بخش عمده آنها کامیون‌های یخچال‌دار با استاندارد توزیع دارو هستند، در ایام نوروز خدمات توزیع دارو را بدون توقف ادامه می‌دهد. وی با اشاره به اینکه برای ورود به سال نو ۸۰۰ میلیارد تومان دارو ذخیره کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات