اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۵۴۱۸۴

صادرات ۶.۸ میلیارد دلاری از گمرک پارس جنوبی

مدیرکل صمت استان بوشهر از صادرات ۶.۸ میلیارد دلاری محصولات از گمرک پارس جنوبی در ۸ ماه امسال خبر داد و گفت: ۸۷ درصد کل صادرات استان بوشهر از گمرک پارس جنوبی انجام شده است.

مهدی صفوی در بوشهر با اشاره به اینکه صادرات کالا در 8 ماه امسال از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 9 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در 8 ماه امسال با احتساب میعانات گازی بیش از 20 میلیون تن کالا به ارزش 7.5 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شده است که نظر نظر وزنی 9 درصد نسبت به 8 ماه سال قبل افزایش یافته است.

وی نقش گمرک پارس جنوبی در صادرات کالا و محصولات را مهم دانست و بیان کرد: بیشترین صادرات استان بوشهر مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است که از نظر وزنی 87 درصد و ارزشی 92 درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل صمت استان بوشهر میزان صادرات در 8 ماه امسال از گمرک منطقه ویژه پارس را 6.8 میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: در این مدت 17 میلیون و 850 هزار تن ‌محصولات به ارزش شش میلیارد و 889 میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صادر شده است که از لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش نشان می‌دهد.

صفوی، صادرات از مناطق ویژه اقتصادی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در 8 ماه امسال یک میلیون و 122 هزار تن کالا به ارزش 218 میلیون و 450 هزار دلار از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر صادر شده است.

وی میزان صادرات کالا در 8 ماه امسال از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر 2 را 549 تن به ارزش 268 هزار و 774 تن کالا اعلام و خاطرنشان کرد: در این مدت از گمرک خارگ 545.5 هزار تن کالا به ارزش حدود 175 میلیون دلار صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن، تجارت استان بوشهر صادرات از گمرکات گناوه، کنگان، دیر و بوالخیر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از این 4 گمرک، کالا به ارزش بیش از 217.5 میلیون دلار کالا در 8 ماه امسال صادر شده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات