صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۱۴۸۸

دشمن ناگرامی چکمه‌ات را از مسیر راه بردار!

پزشکان بدون مرز اگرچه به عنوان یک سازمان مردم نهاد مدعی کمک به مردم جهان در مناطق کمتر توسعه‌یافته هستند، اما تجربه جمهوری اسلامی در خصوص ورود خون‌های آلوده و ترور دانشمندان هسته‌ای نشان می‌دهد که دولت‌مردان نباید روزه شک‌دار بگیرند. با وجود توانمندی جامعه پزشکی ایران و کمک نهاد‌های نظامی هرگونه حضور پزشکان غیرایرانی امری غیر ضرور است.

دشمن ناگرامی چکمه‌ات را از مسیر راه بردار!
پزشکان بدون مرز یک سازمان مردم نهاد می‌باشد که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و مقر آن‌ها در سوئیس است. این سازمان بیش از‌۳۶۴۸۰ نفر کادر شامل پرستار، دکتر، مهندس و مدیر برای ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۶۰ کشور دنیا دارد و مدعی است که بیش از ۸۵ درصد از بودجه سالیانه‌اش توسط بخش خصوصی تامین می‌گردد.

بعد از گذشت بیش از یک ماه از انتشار ویروس کرونا در ایران، میشل اولیویه لاشاریته، یکی از مسئولان سازمان پزشکان بدون مرز گفت: «تجهیزات پزشکی و لوازم مورد نیاز برای برپایی یک بیمارستان سیار توسط بخش لجستیک سازمان پزشکان بدون مرز به ایران ارسال شد. یک گروه ۹ نفره متشکل از پزشکان و متخصصان، به منظور راه‌اندازی بیمارستان سیار و کمک به مداوای بیمارانی که در شرایط وخیم قرار دارند، به ایران اعزام شده است. این بیمارستان سیار به منظور افزایش ظرفیت درمانی ایران در بخش مراقبت‌های ویژه راه‌اندازی می‌شود.»

همراه با اظهارات میشل اولیویه لاشاریته صبح روز یکشنبه (۳/۱/۱۳۹۹) اولین هواپیمای شامل امکانات یک بیمارستان صحرایی، دارو و ماسک، لباس مخصوص کادر پزشکی و... از کشور فرانسه به ایران ارسال شد. کارشناسان این سازمان در صدد ایجاد یک بیمارستان صحرایی ۴۸ تختخوابه در اصفهان بودند.

مخالفت‌های زیادی در خصوص فعالیت این گروه در کشور صورت گرفت و در نهایت در غروب روز دوشنبه، سخنگوی وزارت بهداشت طرح احداث بیمارستان توسط این پزشکان را منتفی اعلام کرد. «علیرضا وهاب‌زاده» مشاور وزیر بهداشت ایران، روز دوشنبه پنجم فروردین در صفحه توئیترش نوشت: «ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملى مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهاى مسلح، فعلاً نیازى به برپایى تخت بیمارستانى توسط نیروهاى خارجى نیست و این حضور منتفی است.» این نوشتار دلایل عدم اجازه به پزشکان بدون مرز جهت فعالیت در عرصه درمان را مورد بررسی قرار داده است؟

مدافعان حضور پزشکان بدون مرز
برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها هم‌زمان با انتشار خبر مخالفت با فعالیت پزشکان بدون مرز در ایران، این موضوع را سیاسی دانسته‌اند و در کنار ناتوان بودن جمهوری اسلامی در مهار ویروس به تمجید از این سازمان پرداختند که در بحران‌های جهانی به کشور‌های مختلف کمک می‌کند. پایگاه خبری-‌تحلیلی بهارنیوز در این خصوص می‌نویسد: «با گسترش همه‌گیری جهانی ویروس کرونا این سازمان تیم‌هایی را برای کمک به مقابله با بیماری کووید-۱۹ به کشور‌های مختلف اعزام کرده است. توقف فعالیت تیم اعزامی این سازمان در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های جمهوری اسلامی، در هفته‌های اخیر بار‌ها از وجود تحریم‌های آمریکا به عنوان عاملی برای دشوار شدن دسترسی ایران به کمک‌های بین‌المللی یاد کرده‌اند و خواستار توقف تحریم‌ها شده‌اند. ایران به لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا، یکی از شش کشور اول دنیاست و در زمینه شمار قربانیان هم پس از ایتالیا و چین در رتبه سوم قرار دارد.»

محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی مخالفان حضور پزشکان بدون مرز را تندرو نامید و این مخالفت را به بحث کاسبان تحریم ارتباط داد و در توئیتر خود نوشت: «حساسیت تندرو‌ها نسبت به حضور پزشکان بدون مرز، برخلاف ادعایشان، به خاطر نگرانی از توطئه‌ی جنگ بیولوژیکی نیست؛ دغدغه‌ی آن‌ها این است که همکاری‌های بین‌المللی تَرَکی در دیوار تحریم‌ها ایجاد نکند.».

دلایل مخالفان فعالیت حضور پزشکان بدون مرز
عملکرد گذشته غربی‌ها: بعد از وقوع انقلاب اسلامی همواره کشور‌های غربی برای جمهوری چالش آفرین بودند. حضرت آیه الله جوادی آملی در خصور ارتباط گیری و مذاکره با غرب می‌فرمایند: «آدم باید انگشتان خود را بشمارد.» اظهار نظری که به تجربه اثبات شده است. به عنوان نمونه در سال‌های ۱۳۶۲ و ۱۳۶۳، فراورده‌های خونی آلوده به ویروس HIV توسط انستیتو مریو فرانسه وارد ایران شد. این فرآورده‌ها در اختیار ۹۷۶ نفر از بیماران مبتلا به هموفیلی قرار گرفت و آن‌ها را به ایدز مبتلا نمود.

در کنار خباثت فرانسه؛ اقدام به ظاهر انسانی کشور آلمان شباهت بیشتری به اعزام پزشکان بدون مرز به ایران دارد. آلمان، در طول جنگ صدام علیه ایران، مواد شیمیایی را به عراق صادر کرد تا از آن برای تولید سلاح شیمیایی استفاده کند. مواد شیمیایی که هزاران رزمنده، صد‌ها تن از مردم سردشت و هزاران نفر از مردم حلبچه را به شهادت رساند.

اما موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم آلمان همزمان یکی از تولید کنندگان ماسک مقابله با عوامل شیمیایی بود و آن‌ها را در اختیار ایران قرار داد؛ حمید داودآبادی در این خصوص می‌نویسد: «معلوم شد در کارخانه‌های سازنده، رنگ فیلتر‌ها را عوض کرده و فیلتر‌های آسیب‌پذیر به ایران صادر کرده‌اند. یعنی تعداد زیادی از رزمندگان ایرانی که با خیال راحت ماسک با فیلتر جنگی بر صورت زده‌اند، در برابر گاز‌های شیمیایی "اهدایی" آلمان به صدام، به راحتی شیمیایی شده و جان داده‌اند!».

آلمان ها مجروحان و مصدومان شیمیایی ایرانی را به بهانه درمان در کشور خود پذیرش می‌کرد و به ظاهر به درمان مصدومان می‌پرداخت، اما در باطن این اقدام با هدف تکمیل تحقیقات صورت می‌گرفت تا با به دست آوردن اطلاعات جدید، گاز‌های شیمیایی خطرناکتری تولید و علیه رزمندگان ایرانی استفاده کنند.

قرار گرفتن غرب در جایگاه متهم: تقریبا ۱۰ سال قبل بود که آمریکا و اسرائیل ویروس استاکس‌نت را با هدف تخریب برنامه تحقیقات اتمی و سیستم عامل رایانه ایرانی تولید کردند، اما این ویروس هزاران یارانه در خارج از ایران در چین، آلمان، قزاقستان و اندونزی را آلوده کرد، یعنی از دستشان خارج شد. همچنین برخی از مراکز تحقیقاتی بین الملل، مراکز میکروبیولوژی آمریکا را عامل تولید و ساخت ویروس ایدز می‌دانند.

در کنار اقدامات گذشته مقامات آمریکایی، کشور‌های روسیه، چین و ایران به صورت رسمی انگشت اتهام انتشار ویروس کرونا را به سمت آمریکا گرفتند. بطوری‌که «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتر نوشت: «شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.» مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: «شما متهمید که خودتان این ویروس را تولید کرده‌اید.»

بنابراین با توجه به قرار گرفتن غربی‌ها در جایگاه متهم درخواست کمک از کسانی که احتمالا سازنده ویروس باشند موضوعی مضحک به نظر می‌رسد.

مسلما غربی‌ها هیچ حسن نیتی در رفتار‌های خود ندارند، زیرا مقامات دولتی نظام بار‌ها از کشور‌های مختلف خواستند به منظور مقابله نظام جمهوری اسلامی با کرونا ویروس، بهتر است آمریکا حداقل تحریم‌های پزشکی خود علیه ملت ایران را لغو کند.

درخواستی که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌های جداگانه خطاب به رئیس اتحادیه جهانی بین المجالس، دبیرکل اتحادیه مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، دبیرکل اتحادیه مجالس پارلمانی آسیا و نیز روسای مجالس کشور‌های اسلامی و آسیایی داشت و ضمن ابراز تاسف از تحریم‌های ضدانسانی آمریکا علیه کشورمان، اقدامات ایالات متحده از جمله تحریم‌های پزشکی، دارویی و وسایل آزمایشگاهی را مانعی در مسیر مهار شیوع کرونا توصیف کرد. او خواستار هم‌صدایی جامعه بین ‏المللی و مواضع اصولی برای لغو فوری همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های پزشکی آمریکا علیه مردم ایران شد.

دکتر روحانی نیز در اول فروردین ۱۳۹۹ با نوشتن نامه‌ای خطاب به مردم آمریکا این درخواست را مطرح می‌کند و از مردم آمریکا می‌خواهد که نگذارند اقدامات ظالمانه سیاستمداران آمریکایی با نام و رای و مالیات آن‌ها علیه ملت ایران صورت گیرد و در ادامه می‌افزاید: «عجیب نیست که حتی در چنین زمانه‌ای، فشار و تحریم و ظلم تعطیل نشود؟ ما ادعای کمک‌های بشر دوستانه را باور کنیم یا این رفتار ضد حقوق بشری را؟»

جمهوری اسلامی به صورت رسمی مشکل را بیان کرد که با سکوت و دروغگویی مقامات آمریکایی روبرو شد و تا به امروز هیچ اقدام مناسبی از سوی آمریکا در خصوص حل مشکل صورت نگرفت. اما چرا با وجود درخواست لغو تحریم‌ها از سوی جمهوری اسلامی به منظور مقابله بهتر با کرونا ویورس، غربی‌ها در صدد هستند با ارسال پزشکان بدون مرز به ایران کمک کنند؟

طبق احادیث اسلامی مومن باید زیرک باشد. سازمان‌های جهانی اگرچه ادعای بی طرفی نسبت به حکومت‌ها را دارند، اما با تجربه اثبات شده که این سازمان‌ها اکثرا دست نشانده و اجراء کننده سیاست‌های غربی هستند.

ترور دانشمندن هسته‌ای از سوی نهاد‌های جاسوسی غربی همچون سیاه و موساد زمانی اتفاق افتاد که ایران اسامی آن‌ها را در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داده بود. اگر حضور پزشکان بدون مرز با هدف تلاش برای تسلط بر بانک‌های ژن و DNA ایرانیان به منظور کارآمد کردن اثرات ویروس در عصر بیوتروریسم و تحقق این هدف با دستیابی به بانک ژن‌های ایرانی به منظور نابودی نژاد ایرانی باشد، چه کسی می‌تواند جوابگوی این سهل‌انگاری باشد؟

مقام معظم رهبری در این خصوص می‌فرمایند: «حتی ممکن است (آمریکایی‌ها) افرادی را به‌عنوان درمان‌کننده بفرستند تا ببینند اثرگذاری این ویروسی را که گفته می‌شود بخشی از آن فقط مخصوص ایران ساخته شده، چگونه بوده و اطلاعات خود را تکمیل و دشمنی خود را بیشتر کنند»

نتیجه
غربی‌ها در سیاست‌های ضد ایرانی متحد استراتژیک آمریکا و همواره در صدد ضربه بر نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند. خباثت آن‌ها به حدی بود که گاهی برای رسیدن به هدف خود را از طریق سازمان‌های بین المللی و اقدامات خیرخواهانه دنبال کرده اند که نمونه آن را می‌توان ترور دانشمندان هسته بعد از آنکه اسامی این افراد از طریق آژانس در اختیار سازمان‌های جاسوسی غربی قرار گرفت اشاره کرد؛ بنابراین با توجه به احتمال حمله بیوتروریست بودن ویروس کرونا، هرگونه حضور فیزیکی متحدان آمریکا می‌تواند تکرار اقدامات خباثت آلود آن‌ها باشد تا با اطلاعات بیشتر ضربه اساسی‌تر بر نظام وارد کنند، سیاست مداران ما هرگز نباید با صدور مجوز فعالیت پزشکان بدون مرز، روزه شک دار بگیرند. آن‌ها اگر قصد کمک به مردم ایران دارند به درخواست رسمی ایران پاسخ مثبت دهند.

دکتر روحانی در این خصوص خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند در شرایط سختی کرونا حاضریم به ایران کمک کنیم از آن دروغ‌های بزرگ تاریخ است؛ مثل یک آدمی که آمده سر چشمه را گرفته و نمی‌گذارد کسی به سمت چشمه آب زلالی که وجود دارد برود و یک لیوان آب گل‌آلود آورده و تعارف می‌کند و می‌گوید من آمده‌ام کمک کنم، می‌دانم شما تشنه هستید. شما اگر می‌خواهید کمک کنید چکمه‌ات را از مسیر راه بردار و از مسیر راه فعالیت یک ملت کنار برو.»

 
راسخون
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات