صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۲۱۹۵۷

جزئیات جدید از کاهش روند ابتلا به کرونا در کشور / روند ابتلا نزولی شد / برای عبور از بحران ‌مردم باید همکاری کنند

ایرج حریرچی اظهار داشت: خوشبختانه بعد از یک ماه شاهد کاهش تعداد فوتی‌ها از کرونا بودیم که این تعداد به زیر صد نفر رسید و کاهش چشمگیری نسبت به روزهای گذشته داشته و این آمار نسبت به روزهای گذشته در کشور دستاورد مهمی است.
وی افزود: در 25 درصد استان‌های کشور تعداد مبتلایان جدید در روز صفر تا 10 است و در 25 درصد استان‌های دیگر این موضوع به 10 تا 20 درصد می‌رسد یعنی در 16 استان صفر تا 20 نفر در روز مبتلا می‌شوند‌ که نسبت به روزهای گذشته آمار خوبی است و در کل کشور شاهد روند نزولی هستیم.
معاون وزیر بهداشت ایران با اشاره به وضعیت استان اردبیل گفت: این استان در وضعیت شیوع متوسط قرار دارد و تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز نسبت به اسفند ماه کاهش یافته اما متأسفانه در روزهای اخیر در کاهش ابتلای جدید  تغییر محسوسی دیده نمی‌شود و  تعداد تماس اجتماعی در استان  اردبیل کاهش نیافته و ترددهای غیرضروری به‌ویژه پس از 23 فروردین در استان افزایش یافته است.
حریرچی تصریح کرد: مسئولان سختی‌های فاصله‌گذاری را درک می‌کنند و می‌دانیم تعدادی از مردم به‌ویژه افراد روزمزد و با درآمد ثابت فشارهایی متحمل می‌شوند اما می‌بایست به‌خاطر حفط سلامتی خود و حتی اقتصاد آینده خود سختی‌ها را تحمل کرد و این چند هفته را نیز با ما همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.
گزارش از تردد غیرضروری در اردبیل نگران‌کننده است
وی با بیان اینکه به‌خلاف تلاش‌هایی که مسئولان استان انجام داده‌اند، ترددها در شهر اردبیل زیاد است و این ترددها در سطح شهر اردبیل نگران‌کننده است، افزود: ما حرم‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی و مکان‌های پرتردد و تجمع را بسته‌ایم و مردم اردبیل نیز باید به این امر توجه کنند که در این شرایط به‌راحتی در شهر تردد نکنند و فقط به‌هنگام کارهای ضروری در خیابان‌ها ترددد کنند و از ترددهای غیرضروری خود تا حدالامکان خودداری کنند.
معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: در راستای مبارزه با بیماری ویروسی کرونا تمامی بیمارستان‌های کشور در آماده‌باش کامل هستند و کادر درمانی در صف مقدم ایثارگری می‌کنند و یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین راه‌های شکست بیماری کرونا رعایت تمامی موارد بهداشتی و در خانه ماندن است که باید در اولویت قرار گیرد.
حریرچی  با اشاره به تغییر مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی در استان اردبیل و ضمن قدردانی از زحمات و خدمات دکتر اخوان اکبری گفت: این امر در دی ماه ‌مبنای کار قرار داشت که در این روزها انجام شد و به‌نوعی تغییر مدیریتی و انتقال تجربه است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات