صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۲۲۰۸۸

اخبار کوتاه سه‌شنبه 2 اردیبهشت

نظر قوه قضائیه در مورد دلارهای گم شده/ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در واکنش به گزارش اخیر دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه سال 97 و حواشی چند روزه آن گفت: همه باید از «نظارت» و «شفافیت» استقبال کنند؛ نظارت گریزی امر ناپسندی است. وی با تأکید بر اینکه وضعیت همه دلار‌های پرداختی باید شفاف شود، گفت: اعلام فساد برای مردم اطمینان‌بخش نیست بلکه باید به مردم گزارش مبارزه با فساد و بازگشت بیت‌المال را داد. پرونده‌های برخی از دریافت‌کنندگان دلار‌های ۴۲۰۰ تومانی در دادسرا در حال رسیدگی است و برخی دیگر منجر به صدور حکم شده و در حال اجرای حکم است. بار‌ها گفته‌ایم که دولت باید اقدام به اصلاح ساختار‌های فسادزا کند.

دشمنان سوریه به جان هم افتادند/ دولت‌های ترکیه و عربستان که در طول چند سال به صورت مشترک علیه سوریه در حال توطئه بودند اکنون به اقدامات تلافی جویانه علیه هم روی آورده‌اند. هفته پیش مقامات ریاض دسترسی به برخی وب‌سایت‌های رسمی ترکیه ازجمله آناتولی و شبکه تی‌آرتی را به علت «توهین به عربستان» مسدود کردند. دولت ترکیه در اقدامی تلافی‌جویانه وب‌سایت خبرگزاری رسمی عربستان (واس) و روزنامه عکاظ را مسدود کرد. هفته پیش نیز دادگاه مجازات‌های سخت در استانبول با کیفرخواست ارائه شده توسط دادستان عمومی ترکیه علیه ۲۰ شهروند سعودی که در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود، در کنسولگری عربستان در استانبول در سال ۲۰۱۸ شرکت داشتند، موافقت کرده بود.

ستاره بوکس اتریش مسلمان شد/ ویلهلم اوت، ستاره ورزش بوکس اتریش پس از تحقیق و بررسی درباره دین اسلام در دوره قرنطینه اختیاری خانگی، مسلمان شد و اسلامش را با انتشار ویدئویی که در آن شهادتین می‌گوید، اعلام کرد. ویلهلم اوت در این ویدئو که در سطح گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، کوشیده است شهادتین را بر زبانش جاری کند. این ویدئو پس از انتشار، در مدت کوتاهی، ده‌ها هزار بیننده داشته است.

عصبانیت دشمن نشانه موفقیت سپاه است/ ستاد کل نیروهای مسلح در بخشی از بیانیه خود به مناسبت گرامی داشت روز تأسیس سپاه پاسداران آورده است: تردیدی نیست که پروژه «سپاه‌هراسی» و هجمه‌های ناجوانمردانه علیه این نهاد مقدس انقلابی کشور و عصبانیت و کینه‌ورزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی، ناشی از موفقیت‌های بی‌نظیر، حرکت پیروزمندانه و تأثیر نقش حیاتی سپاه در حفظ و تقویت بازدارندگی و اقتدار و سربلندی انقلاب اسلامی در برابر نقشه‌های شوم و شیطانی نظام سلطه بوده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات