صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۱۲۳

اخبار کوتاه چهارشنبه 3 اردیبهشت

فردی که برای ایران جاسوسی می‌کرد/ دادگاه رژیم صهیونیستی بعد از گذشت دو هفته از جنجال «جاسوسی»، روز یکشنبه اجازه انتشار مشخصات هویتی یک اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران را صادر کرد. به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، این مرد اسرائیلی ۵۰ ساله اهل شهر طیبه در مجاورت کرانه باختری است. یحیی دو هفته پیش در دادگاه منطقه‌ای لود به اتهام ارتکاب جرائم امنیتی ازجمله؛ ایجاد رابطه با مأموران خارجی و تلاش برای خیانت محکوم شد. سرویس امنیت داخلی شین بت مدعی شده که این شهروند اسرائیلی برای جاسوسی و انجام حملات علیه اهداف اسرائیل جذب شده بود.

۹۴ درصد تهرانی‌ها ایام نوروز را در خانه ماندند/ براساس نظرسنجی‌ ستاد مدیریت کرونا در کلان‌شهر تهران، ۹۳.۷ درصد شهروندان تهرانی اعلام کردند در ایام نوروز در منزل مانده‌اند و ۶۲ درصد نیز گفتند در صورت تداوم کرونا در قرنطینه خانگی می‌مانند. همچنین ۷۶.۱ درصد نیز خرید مایحتاج روزمره را علت خروج خود از منزل عنوان کردند.

جان‌باختگان نوروز 99 در جاده‌ها/  بنا بر اعلام اولیه آمار تلفات حوادث رانندگی در نوروز امسال، ۵۱۳ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند. بر اساس این گزارش در نوروز امسال، استان تهران با ۵۲ فوتی بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشت، پس از آن استان فارس با ۴۵ و خوزستان و کرمان هرکدام با ۳۹ فوتی در رتبه‌های بعدی تلفات تصادفات قرار گرفتند.

تا کشف دارو و واکسن به زندگی با کرونا عادت کنیم/ ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: باید تا اطلاع ثانوی به زندگی با کرونا، رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیرانه، بهداشت فردی، فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد مقدور و تا زمانی که واکسن و داروی این بیماری ساخته نشده، عادت کنیم. وی افزود: حتی کشورهایی که به نظر می‌رسد پاک هستند، پیک دوم، سوم و چندم کاملاً محتمل است؛ این‌گونه نیست که اگر در قم و گیلان شیوع شدید داشتیم و الآن افت کرده، پرونده این بیماری بسته‌شده باشد!

تکذیب سرقت اطلاعات از سازمان امور دانشجویان/  منصور غلامی، وزیر علوم درباره هک شدن اطلاعات کامل وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان به همراه همه مدارک هویتی دانشجویان خارج از کشور و اطلاعات ۹۵۰ هزار کاربر پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: بر اساس بررسی اولیه، خبر سرقت اطلاعات از سازمان امور دانشجویان صحت ندارد. او با بیان اینکه یک کانال تلگرامی این ادعا را مطرح کرده و ظاهراً در حال‌حاضر خبر را برداشته است، گفت: پیگیری‌های قانونی در مورد نشر این خبر جعلی در حال انجام است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات