بین الملل >>  سیاست خارجی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۲۲۲۲۶

ترامپ برای معتبرسازی لاف خود به چه کسی متوسل شد؟

ترامپ یا نمی داند که توئیت فردی خیالی را بازنشر کرده و یا دانسته اقدام به این کار کرده است که در هر دو صورت برای وی و دولتش مایه ننگ و شرمساری است.
پایگاه بصیرت / گروه بین الملل /ایمان ایرانی
ترامپ برای معتبرسازی لاف خود به چه کسی متوسل شد؟چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت به نیروی دریایی این کشور دستور داده است در صورت مزاحمت شناورهای جنگی ایران، آنها را نابود کنند. توئیت ترامپ وکنش ها و تحلیل های بسیاری را به همراه داشت و در ایران نیز برخی مقامات به این تهدید پاسخ دادند. از جمله سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از جزایر سه گانه و منطقه عمومی نازعات در خلیج فارس به تهدید آمریکا پاسخ داد و گفت: «به واحدهای نظامی خودمان در دریا دستور دادیم که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای دریایی ارتش تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی‌های غیرجنگی و یا شناورهای رزمی ما را مورد مخاطره قرار دهد، آن شناور و یا واحد نظامی را مورد هدف قرار بدهند.»
اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفت، توئیتی بود که ترامپ تنها چند ساعت پس از توئیت اولیه خود بازنشر کرد. این توئیت برای فردی به نام حشمت علوی است که ترامپ را به دلیل تهدید ایران ستوده است و جمهوری اسلامی ایران را متهم می کند برای اهداف تبلیغاتی برای کشتی های خارجی مطاحمت ایجاد می کند و در پایان هم اضافه می کند که جمهوری اسلامی نماینده مردم ایران نیست.
بازنشر توئیت افراد عادی از سوی چهره های شاخص و مشهور چیز جدید و مهمی نیست اما اینکه رئیس جمهور کشوری مانند آمریکا توئیت چنین فردی را بازنشر کند، قابل تامل است. چرا؟ پاسخ به شخصیت حشمت علوی برمی گردد.
او یک کاربر فعال در حوزه رسانه است. توئیت می زند و در رسانه های غربی مطلب می نویسد اما واقعیت آن است که این فعال رسانه ای وجود خارجی ندارد و شخصیتی خیالی و ساختگی است. حدود یک سال پیش پایگاه تحلیلی اینترسپت در گزارشی افشاگرانه اعلام کرد که فردی به نام حشمت علوی وجود ندارد و او یک شخصیت ساختگی توسط تیم رسانه ای منافقین در آلبانی است.
حسن حیرانی از اعضای منافقین که در ساخت و مدیریت این شخصیت خیالی مشارکت داشته است به اینترسپ می گوید: حشمت علوی یک شخصیت ساخته شده توسط تیم سیاسی، منافقین است. آنها هر چه را که توسط فرماندهان گفته می‌شود، می‌نویسند و از این نام برای قرار دادن مقالات در رسانه‌ها استفاده می‌کنند. چنین شخصی وجود ندارد و واقعی نبوده است.
در طول سال ۲۰۱۷-۲۰۱۸ با اسم حشمت علوی بیش از ۶۰ مقاله در فوربس منتشر شده و حتی کاخ سفید نیز در پاسخ به خبرنگاران به گزارش‌های این فرد تقلبی استناد کرده است.علوی که در سایت فوربس به عنوان یک فعال ایرانی برابری حقوقی معرفی شده است، چندین مقاله در سالهای گذشته درمورد ایران در سایت‌هایی همچون هیل، دیلی کالر، فدرالیست، العربیه و.. منتشر کرده است.
گفتنی است که پایگاه اینترسپت از نشریاتی که مقاله‌های این فرد جعلی را منتشر کرده اند درباره این قضیه سوال کرده است و آنها در پاسخ گفته اند اطلاعی از جعلی بودن او نداشته اند. برخی از این نشریات پس از افشاگری اینترسپ اقدام به حذف مقالات وی کردند اما این شخصیت خیالی همچنان در توئیتر بشدت فعال است. شرکت توئیتر هم پس از افشاگری سال گذشته حساب حشمت علوی را تعلیق کرد اما تنها چند روز بعد دوباره این حساب را باز کرد و در توجیه این رفتار خود گفت که فعالیت با نام مستعار اشکلی ندارد. این در حالی است که آنچه منافقین با این شخصیت ساختگی انجام می دهند تفاوت اساسی و ماهوی بسیاری با فعالیت یک فرد حقیقی با نام مستعار دارد.
گزارشی که ایندیپندنت در دی ماه سال 97 از کمپ منافقین در آلبانی و فعالیت های مجازی این گروهک تروریستی منتشر کرد، جالب توجه است. ایندیپندنت در گزارش خود می نویسد: «منافقین با پرداخت پول‌های هنگفت، سرویس‌های اینترنت بسیار پرسرعت خریداری و اجازه رسمی را از مقامات آلبانی برای نصب آنتن بر بالای کوه داجتی که مشرف به شهر تیراناست، دریافت کرده‌اند. در واقع منافقین برای خود یک شبکه مخابراتی راه‌اندازی کرده‌اند... به عناصر منافقین گفته می‌شود در فضای مجازی وابستگی خود را به این گروهک تروریستی فاش نکنند، زیرا اوضاع اکنون به نفع منافقین نیست. بنابراین آن‌ها باید تظاهر کنند از سلطنت‌خواهان یا فعالان سیاسیِ خواهان دموکراسی هستند.»
استناد رئیس جمهور امریکا به یک پروژه رسانه ای که از رسوایی آن یک سال گذشته و باعث سرافکندگی تعدادی از رسانه های به ظاهر معتبر غربی شد، گویای واقعیت های بسیاری است؛ اینکه کاخ سفید در دشمنی با جمهوری اسلامی ایران چنان کر و کور شده که به منفورترین و سیاه ترین اپوزوسیون ایرانی متوسل شده است. منافقینی که دستشان به خون 17 هزار ایرانی آلوده است و چنان بدنام و روسیاه هستند که حتی سایر گروه های اپوزوسیون نیز حاضر به همراهی با این گروهک نبوده و سعی می کنند فاصله آشکار و روشن خود را با آنان به نمایش بگذارند.
ترامپ یا نمی داند که توئیت فردی خیالی را بازنشر کرده و یا دانسته اقدام به این کار کرده است که در هر دو صورت برای وی و دولتش مایه ننگ و شرمساری است. وی برای آنکه به لاف خود اعتبار دهد مجبور شده است به توئیت فردی خیالی و در واقع یک گروهک تروریستی استناد کند؛ نشانه ای دیگر از افول و زوال آمریکا. البته از رئیس جمهوری که برای مقابله با ویروس کرونا، راهکار تزریق وایتکس را پیشنهاد می دهد و مضحکه عام و خاص می شود، چنین رفتارهایی به هیچ عنوان غیرقابل انتظار نیست.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی اصغرحبیبیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
0
0
باسلام.اولاً: برای دلقک و دغلی چون شترامپ خجالت و شرمساری بی معناست!ثانیاً: همینکه منافقین او را"میمون برقص" ودست آموز خود قرار دادند،کافیست!ثالثاً: دشمن که کم می آورد متشبّث می شود به هر تشبُّث و تلبُّسی،تابلکه بتواند مفرّی از شکست پیدا نماید!!..یاعلی..
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات