صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۲۱۵۴۵

سرمایه کشور را برای تولید بگذاریم/جهش نیازمند حرکت انقلابی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر می‌خواهیم کشور به موفقیت برسد باید سرمایه، اعتبار و وقت کافی برای توانمندی تولید داخلی بگذاریم چه از لحاظ کمی چه از لحاظ کیفی.

سرمایه کشور را برای تولید بگذاریم/جهش نیازمند حرکت انقلابی است

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در رابطه با نامگذاری سال ۹۹ به سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: سال ۹۸ که با سختی و امتحان آغاز شد و پایان یافت، سالی همراه باعسر و سختی بود ان‌شاالله به دنبال آن یسر و آسانی را برای ملت به همراه داشته باشد.

وی افزود: در بیانات رهبر معظم انقلاب اولین نکته این است که ایشان در بین مسائل متعددی که کشور و نظام ما با آن روبرو است، مساله اقتصاد را بسیار حائز اهمیت می‌دانند و مشخص می‌کند مجموعه نظام به مساله اقتصادی و جنگی که مدت‌ها است، جبهه استکبار علیه ما آغاز کرده، توجه ویژه‌ای دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به محورهای پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در کنار همه مسائل اقتصادی و محورهای متعددی که به آن اشاره کردند، کلید حل همه مسائل را توجه انقلابی به حوزه تولید می‌دانند. جهش در تولید یعنی باید یک حرکت انقلابی و بی سابقه انجام گیرد که قابل مشاهده باشد.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه به ملزومات اساسی تحقق جهش تولید اشاره کرد و گفت: الزامات جهش تولید چند محور دارد؛ اول باور به اینکه ما نیاز به یک جهش داریم که اگر بخواهیم این سربلندی را حفظ کنیم و در این جنگ اقتصادی موفق شویم و دشمن را بشکنیم باید روی پای خود بایستیم. نکته دوم اصل ما می‌توانیم است. در جریان کرونا دیدیم که با وجود کمبودها توانستیم کارهای بی سابقه انجام دهیم.

وی ادامه داد: سومین نکته این است که باید در میان اولویت‌های کشور به مساله تولید توجه ویژه کنیم. اگر باور داشته باشیم تولید نقش اساسی دارد، معنایی ندارد که تسهیلات آن‌چنانی برای واردات خودرو بگذاریم. اگر می‌خواهیم کشور به موفقیت برسد باید سرمایه، اعتبار و وقت کافی برای توانمندی تولید داخلی بگذاریم چه از لحاظ کمی چه از لحاظ کیفی.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه به برخی باورهای اشتباه شکل گرفته در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی باورشان این است که اگر جنس با کیفیت بخواهند باید از خارجی باشد اما باید این باور غلط تغییر کند و کیفیت اجناس داخلی را بر خارجی ترجیح دهیم. مردم ما مردم بسیار خوبی هستند مثلاً در مورد برنج، مردم به این باور رسیده‌اند که برنج ایرانی با کیفیت ترین است.

حجت الاسلام حاجی صادقی تصریح کرد: باید در بخش تولید کیفیت را به گونه‌ای بالا ببریم تا مردم باورشان شود، بپذیرند و لمس کنند که تولید داخلی می‌تواند کار را انجام دهد. ما باید در امر تولید هم کیفیت را بالا ببریم و به لحاظ کمیت هم باید خوب عمل کنیم. با علم و کار خود می‌توانیم دنیا را در اختیار بگیریم و نیاز به این است که انقلابی رخ دهد، باید همه با هم دنبال این باشیم که اگر ما حرکت بزرگی انجام دهیم خدا هم روزی می‌رساند.

وی افزود: شعار امسال از مرحله رونق گذشته و به مرحله جهش رسیده است، حرکت یکپارچه و بزرگی باید انجام شود، مردم باید بیشتر مطالبه کنند، پیگیر تحقق این شعار باشند و حرکت داشته باشند و وارد این قضیه شوند و به معنای واقعی خود مطالبه گر تولید باشند. ممکن است در کوتاه مدت سودی حاصل نشود اما مسلماً در دراز مدت سود بالاتری خواهد داشت. بنده امیدوارم با هوشیاری و عنایتی که رهبر عزیز ما دارند و مدیریتی که نسبت به انقلاب دارند سالی پر از آسانی و شادی برای ملت فراهم شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات