صبح صادق >>  نگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۲۲۳۶۸

توسعه کانال‌های استانی

پایگاه بصیرت / فرهاد مهدوی

مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی، فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های مختلفی دارد که در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌شود.

۱ـ هفته‌نامه صبح صادق: این نشریه در هر هفته بیش از ۷۲ مطلب را که عمدتاً یادداشت و گزارش‌های تولیدی است، در خود جای می‌دهد. این نشریه که ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد، روز به روز با فناوری‌های جدیدتر و مطالب نو و متنوع‌تر مهم‌ترین مسائل سیاسی کشور و جهان را تحلیل می‌کند. نظرسنجی‌هایی که مرکز سنجش درباره تغییرات شکلی و محتوایی صبح صادق انجام داد، نشان داد نشریه نسبت به سال قبل با افزایش رضایت مخاطبان روبرو شده است. صبح صادق از سال گذشته در یک اقدام ابتکاری تبدیل مطالب ماندگار صبح صادق به نسخه صوتی را شروع کرده است که می‌توانید این مطالب را در سایت و کانال صبح صادق بشنوید.

۲ـ پایگاه اطلاع‌رسانی «بصیرت»: دردسترس‌ترین رسانه معاونت سیاسی است که محتواهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تولید می‌کند. این سایت، یکی از معدود سایت‌های کشور است که با تولید یادداشت، گزارش و مقاله در حوزه‌های مختلف سعی کرده بیش از ۹۰ درصد کار خود را بر تولید مطالب تحلیلی متمرکز کند. در همین ایام ابتدای سال، کمتر رسانه‌ای را می‌توان یافت که در زمینه شعار سال به اندازه کانال بصیرت محتوا تولید کرده باشد. گفتنی است؛ آرشیوهای فیلم، کلیپ، نشریه صبح صادق، اخبار روزانه و صدای انقلاب در سایت بصیرت موجود است.

۳ـ نشریه اخبار و تحلیل‌ها: یکی دیگر از کارهای مهم مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی، انتشار نشریه اخبار و تحلیل‌هاست که ۲۳ سال از عمر انتشار آن می‌گذرد و در سراسر سپاه و نهادهای انقلابی، مساجد و بسیج توزیع می‌شود. نکته مهم درباره این نشریه این است که با وجود افزایش رسانه‌های فضای مجازی، همچنان دارای مقبولیت و محبوبیت بالایی بین کارکنان، بسیجیان، سربازان و عامه مردم است.

۴ـ مستند: مستندهای کوتاه تصویری با عنوان قطب‌نما یکی دیگر از تولیدات مرکز مطالعات سیاسی است که این مرکز تا انتهای سال گذشته ۱۳۱ کلیپ منتشر کرد و در مساجد، حسینیه‌ها و نشست‌های سیاسی مخاطبان از آنها استقبال کردند.

۵ـ تحلیل فیلم: یکی دیگر از فعالیت‌های مرکز مطالعات، تحلیل فیلم‌های سینمایی است که تا پایان سال گذشته شش فیلم سینمایی هالیوود که دارای پیام‌های رسانه‌ای و سیاسی مهمی بوده‌اند، تحلیل شده‌اند و امسال قرار است پیام‌ فیلم‌های سیاسی داخلی را با استفاده از کارشناسان مطرح کشور تحلیل‌کنیم.

۶ـ کتاب: به دلیل افزایش استفاده از فضای مجازی، رغبت به کتاب خواندن در جامعه کاهش یافته است؛ اما مرکز اطلاع‌رسانی و مطالعات سیاسی با تولید کتاب‌های مناسب با شرایط سیاسی روز فرصتی را برای تنفس کتاب در جامعه فراهم کرده است.

۷ـ کانال‌های فضای مجازی: کانال‌های «صبح صادق» و «بصیرت» در پیام‌رسان‌های داخلی، در طول شبانه‌روز یادداشت‌های کوتاه، خبرها و گزارش‌های متعددی تولید می‌کنند و در سال ۹۹ در صدد هستیم به کسانی که در استان‌ها و رده‌ها علاقه‌مند به راه‌اندازی کانال هستند، مجوز بدهیم این فعالیت را انجام بدهند و به عمق و دامنه مخاطبان خود در برنامه‌های سیاسی بیفزایند.

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات