صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۲۲۴۶۲

اخبار کوتاه یک‌شنبه 21 اردیبهشت

الکاظمی: ایران دوست و برادر عراق است/ ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق طی مطلبی در فضای مجازی نوشت: «در جلسه با الکاظمی، همکاری‌های دوجانبه و تداوم اقدامات در زمینه قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، همکاری‌های بانکی، راه‌آهن خرمشهر- بصره و روادید اتباع دو کشور رایزنی و قول همکاری داده شد و [الکاظمی] از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش تقدیر کرد و ایران و عراق را دو کشور دوست و برادر دانست.

مالکین سهام عدالت کد بورسی بگیرند!/ فقیهی سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت اظهار داشت: برای 35 میلیون نفر از سهامداران عدالت که مشخصات هویتی قابل‌تأیید در سازمان ثبت‌احوال دارند و شماره شبای صحیح به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کرده‌اند، کد بورسی صادر شده است.» وی همچنین گفت: «از هشتم خردادماه سال جاری مراحل تخصیص دارایی سهام به مشمولان سهام عدالت انجام خواهد شد.» لازم به ذکر است؛ فروش سهام عدالت در آینده تنها توسط مالکینی میسر خواهد بود که کد بورسی داشته باشند. بااین‌حال رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز با اذعان به این که سهام عدالت ارزش بالایی دارد، به مردم توصیه کرده است تا آن را نگهداری کنند و نفروشند.

دستاوردی دیگر از صنعت هوافضای سپاه/ به گزارش خبرگزاری تسنیم، هوافضای سپاه تصاویر جدیدی از دستاوردهای این نیرو به نمایش گذاشته است که در آن، جنگنده‌های سوخو۲۲ سپاه به سلاح جدیدی مجهز شده‌اند که بسیار شبیه به راکت هدایت‌شونده فجر4 است. فجر۴ نوعی راکت زمین به زمین‌ بوده است که حالا با هوا پایه شدن آن‌ بردش ۳ تا ۴ برابر می‌شود.

معراج؛ جدیدترین پهپاد شناسایی ایران/ مشرق نیوز از تست موفق جدیدترین پهپاد شناسایی ایران با نام «معراج» خبر داد. این پهپاد قادر است با سرعت ۱۴۰ کیلومتر تا ارتفاع ۱۲۰۰۰ پایی و تا برد ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کند. این پهپاد در زیر بدنه خود از دوربین آسانسوری جمع شونده بهره می‌برد تا هنگام فرود آسیبی نبیند. برد لینک دیتای معراج ۱۵۰ کیلومتر است و اپن پرنده را می‌توان از هر سطح صافی نظیر اتوبان یا جاده یا زمین صاف به پرواز درآورد.

جنگ ما با مهدی شیعیان است/ علی الحلیلی عضو هیئت‌مدیره مستقبل العداله یمن در گفتگو با نادر طالب‌زاده در برنامه مثبت مکث، از دشمنی آشکار ولیعهد سعودی با مذهب تشیع گفت و اظهار داشت: «ولیعهد سعودی رسماً می‌گوید جنگ ما با مهدی(عج) شیعیان است، حمله به یمن هم در همین راستا بوده است. او عقیده دارد درنهایت سپاه امام زمان(عج) با یارانی از یمن به راه می‌افتد و لشکر ظلم را شکست می‌دهد.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات