بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۶۰۱۷۲

عزم الجزائر برای طرح مجدد پرونده عضویت فلسطین در شورای امنیت

وزارت خارجه الجزائر امروز دوشنبه اعلام کرد که بزودی پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.
وزیر خارجه الجزائر احمد عطاف از قصد کشورش برای ارسال مجدد پرونده عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.وی در نشست روز یکشنبه کمیته مشترک عربی و اسلامی با وزرای خارجه و نمایندگان کشورهای اروپایی در بروکسل خواستار اتخاذ گام‌های ملموس برای تشکیل کشور فلسطین به عنوان یک راه حل عادلانه، دایمی و نهایی برای منازعه فلسطینی - اسرائیلی شد. در بیانیه وزارت خارجه الجزائر که امروز منتشر شد، عطاف بر ضرورت استفاده از شتاب به وجود آمده در این مسیر در پی به رسمیت شناختن دیپلماتیک کشور فلسطین از سوی برخی کشورهای اروپایی با هدف تشویق سایر کشورهای اروپایی به اتخاذ گامی مشابه و تقویت راه حل‌های دائمی برای حل منازعه در خاورمیانه تاکید کرد.عطاف ابراز امیداوری کرد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهایی که از این اقدام در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت کردند، به اتخاذ تصمیم درست در شورای امنیت به نحوی که راه حل دو کشوری حفظ شود، کمک کنند.
پیشتر یک منبع آگاه در سازمان ملل اعلام کرده بود که الجزائر و اسلوونی خواستار برگزاری نشست باز شورای امنیت در روز دوشنبه برای بررسی اوضاع در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه شده‌اند.الجزائر پیشتر در اواخر فروردین‌ماه گذشته نیز پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین را در سازمان ملل به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۲ عضو به این قطعنامه رای مثبت و انگلیس و سوئیس رای ممتنع دادند. اما به دلیل وتوی آمریکا این پیش‌نویس تصویب نشد.اما سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل عمار بن جامع همان زمان گفت که متعهد است بار دیگر این پیش‌نویس را در شورای امنیت طرح کند.
تصویب یک قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل مستلزم کسب حداقل ۹ رأی مثبت بدون مخالفت یا همان وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه و چین) است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات