صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۲۲۷۳۹

حضور نفت‌کش های ایران در ونزوئلا عظمت قدرت دفاعی کشورمان را نشان داد

با اوضاع آشفته آمریکا که ویروس بسیار کوچک کرونا به رخ آمریکایی‌ها کشیده و درعین‌حال مردم دنیا را بیدار کرده است دیگر حیثیتی برای آمریکا و توانی برای مداخله در منطقه غرب آسیا باقی نمانده است و ایران ازاین‌پس قاطع‌تر و قوی‌تر می‌تواند با دشمنان خود مانند عربستان و رژیم صهیونیستی مبارزه کند.
پایگاه بصیرت / گفتگو با دکتر سید جلال حسینی
دکتر سید جلال حسینی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت به بررسی جوانب مختلف اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به سواحل ونزوئلا پرداخت. این کارشناس مسائل سیاسی گفت: ارسال ۵ نفت‌کش ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران به سمت ونزوئلا و منطقه کارائیب، حیاط‌خلوت آمریکا خبر بسیار مهمی بود چراکه با توجه به تحریم ایران و ونزوئلا این اقدام می‌توانست با برخورد تُند آمریکا روبرو شود.
وی افزود: درواقع ایرانی‌ها با این اقدام، ریسک بزرگی انجام داده بودند یا اینکه یک جسارتی برای آزمایش قدرت آمریکایی‌ها بود یا یک اطمینان به خود نسبت به اینکه آمریکا توان برخورد با این حرکت را ندارد چراکه ایران قبلاً در مقابل اقدام علیه خود برخورد قاطعی کرده بود؛ مانند گرفتن کشتی انگلیسی در مقابل توقیف کشتی ایرانی و یا حمله قاطع به پایگاه عین الاسد در مقابل ترور سردار حاج قاسم سلیمانی. با این حال، به نظر می‌رسد ایرانی‌ها با گزینه اعتماد به نفس کامل، اقدام به ارسال کشتی‌های نفت‌کش به سمتِ ونزوئلا کرده اند.
حسینی اشاره کرد: درس‌هایی که می‌توان از این اقدام قاطع ایران گرفت آن است که اولاً دوران تهدید آمریکا دیگر گذشته است و دیگر ایران با یک تهدید عقب‌نشینی نمی‌کند. وی متذکر شد: اندیشه سازش در ایران جایگاه خودش را از دست داده است و اعتبار چندانی ندارد و ازاین‌رو دوران مقاومت همه‌جانبه در مقابل امید به سازش در ایران تثبیت شده است و وقت آن رسیده که ایران در جهت آرمان‌های خود قدم‌های بلندتر و با سرعت بیشتری بردارد.
حسینی عنوان کرد: دوران ابرقدرتی آمریکا به سر آمده و دوران رخ‌نمایی قدرت ایران فرارسیده و برای این کار ایران می‌تواند با فعال کردن ظرفیت‌های بسیار بالای کشور، مانند منابع فراوان، جامعه جوان و سطح علمی بالا، بازار‌های گسترده در منطقه، کارگاه‌های آماده‌به‌کار و راکد بسیار در کشور، اعتمادبه‌نفس بالای ایجاد شده از اقدامات منحصربه‌فرد نیرو‌های نظامی و شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه درمانی و موارد متعدد دیگر، با جهش تولید و با حل مشکل اقتصادی کشور، خود را در حد و اندازه یک قدرت برتر و کارآمد نشان دهد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: ایران از نفوذ در منطقه و مبارزه با استکبار و کمک به محرومین در منطقه غرب آسیا، با توصیه رهبر معظم انقلاب، نگاهش را به نقاط دیگر جهان بلکه حتی به منطقه آمریکای لاتین معطوف کرده است و این یک گام بلند دیگر برای ایرانی‌هاست، آن‌هایی که می‌گفتند ایرانی‌ها بعد از دوران هخامنشی‌ها نتوانسته‌اند به دریای مدیترانه دست پیدا کنند، باید اکنون بگویند ایران برای اولین بار در منطقه آمریکای جنوبی نفوذ معناداری پیدا کرده است و آمریکا دیگر نه‌تن‌ها باید نگران از دست دادن نفوذ خود در منطقه غرب آسیا باشد بلکه نگران نفوذ گسترده ایران در حیاط‌خلوت خود است.
وی اشاره کرد: با اوضاع آشفته آمریکا که ویروس بسیار کوچک کرونا به رخ آمریکایی‌ها کشیده و درعین‌حال مردم دنیا را بیدار کرده است دیگر حیثیتی برای آمریکا و توانی برای مداخله ترامپ در منطقه غرب آسیا باقی نمانده است و ایران ازاین‌پس قاطع‌تر و قوی‌تر می‌تواند با دشمنان منطقه‌ای خود، بخصوص رژیم صهیونیستی مبارزه کند.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: دست تقدیر الهی در صورت اتکا به وعده‌های خداوند و انتخاب الگوی مقاومت می‌تواند و توانسته قدم‌به‌قدم به تمدن اسلامی منجر گردد و ملت ایران را به آرمان‌های خودش نزدیک‌تر نماید.
 
خبرنگار: محسن توکلی
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات