صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۲۲۶۸۲

چرا به سمت ونزوئلا حرکت کردیم؟+تصاویر

این نگاه وسیع جغرافیای مقاومت را از دست ندهید؛ این نگاه فرامرزی را از دست ندهید. قناعت نکنیم به منطقه‌ی خودمان: ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا؛ این حدیث از معصوم (علیه السّلام) است که آن کسانی که در خانه نشستند تا به آنها حمله بشود دچار ذلّت شدند.

مقام معظم رهبری سال گذشته(۱۰مهر۹۸) در دیدار با فرماندهان سپاه نقشه راه جدیدی را در مورد توسعه نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی پیش پای مسوولان گذاشت و خواهان عبور از منطقه و نگاه فرامرزی به مقاومت بود.حضرت آقا فرمودند:
"مجموعه‌ی مقاومت در این منطقه توانایی خودش را در مواجهه‌ی با استکبار، در مواجهه‌ی با آمریکا، در مواجهه‌ی با جبهه‌ی متّحد کفر و ظلم نشان داده؛ شما نقش سپاه را حالا در این مجموعه‌ی عظیم مشاهده کنید: از مسائل فلسطین بگیرید تا مسائل دیگر غرب آسیا و بخشهای مختلف که دیگر حالا ورود در آنها هم کار ما و شأن جلسه‌ی کنونی ما نیست. حضور سپاه در این گستره‌ی مقاومت، در این جغرافیای مقاومت، به قدری برجسته است که دشمنی‌ها را هم علیه سپاه برانگیخته؛ دشمنی آدمهای بد را، جبهه‌ی بدها را که این خودش یک افتخار بزرگی است؛ [اگر] بدترین‌های عالَم با کسی بد باشند، این خودش خیلی افتخار است.
این نگاه وسیع جغرافیای مقاومت را از دست ندهید؛ این نگاه فرامرزی را از دست ندهید. قناعت نکنیم به منطقه‌ی خودمان: ما غُزِیَ قَومٌ قَطُّ فی عُقرِ دارِهِم اِلّا ذَلّوا؛ این حدیث از معصوم (علیه السّلام) است که آن کسانی که در خانه نشستند تا به آنها حمله بشود دچار ذلّت شدند. این جوری نباشد که یک چهاردیواری را انتخاب کنیم و دیگر کارمان به این نباشد که پشت این دیوار چه کسی است، چه تهدیدی وجود دارد. این نگاه وسیع فرامرزی، این امتداد عمق راهبردی گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور هم لازم‌تر است که مورد توجّه قرار بگیرد که خیلی‌ها متوجّه به این نیستند، خیلی‌ها توجّه به این ندارند. حالا بعضی‌ها هم توجّه دارند و به نفع دشمن حرف میزنند -[مثلاً میگویند] «نه غزّه، نه لبنان»- امّا خیلی‌ها هم توجّه ندارند؛ واقعیّت این است. این نگاه به این منطقه‌ی وسیع جغرافیایی که جزو وظایف و جزو مسئولیّتهای سپاه است، نگذارید در داخل سپاه تضعیف بشود."
اکنون که مقاومت جمهوری اسلامی توانسته است قدرت فرامرزی خود را تا حیات خلوت آمریکا بکشاند،خواهان عقب نشینی آمریکا از تهدید های خود هستیم.
از ده روز قبل شاهدیک موج رسانه ای در مورد  حرکت پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا»  و «کلاول» به سمت ونزوئلا بودیم.
آمریکا با تهدیدات و رزمایش های نظامی به دنبال آن بود که ایران را از این اقدام منصرف نماید اما موضع گیری های راهبردی نیروی های نظامی منجر به انفعال در جبهه دشمن شد.
اما در حالی که ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در منطقه کاراییب شناورهای نفتکش ایران را تعقیب می نمودند لیکن هیچگونه مزاحمتی برای حرکت آنها به سمت ونزوئلا ایجاد نکردند.
با ورود اولین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا روحیه مردم این کشور برای ایستادگی در برابر فشارهای آمریکا افزایش یافته به گونه ای که هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توییتر ونزوئلا است
گزارشهای دریافتی حاکیست در حالی که ناوهای جنگی و هواپیماهای نظامی آمریکا در منطقه کاراییب شناورهای نفتکش ایران را تعقیب می نمودند لیکن هیچگونه مزاحمتی برای حرکت آنها به سمت ونزوئلا ایجاد نکردند.

در ذیل واکنش های توئیتری به این اقدام در ایران و ونزوئلا جالب توجه  است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات